fredag 3 februari 2012

En fredag med VAB

Jaha då är det VAB idag. Smillas ögoninflammation tog ny fart igår. Hon var lite mer kläckig, men nu imorse såg det fint ut men hon får stanna hemma idag eftersom det är fredag + att det bara är en vecka kvar till Thailand och då vill jag hon ska vara av med det här. Jag tror att jag har mer tid att torka hennes ögon än vad de har på förskolan. De har fått ganska många nya barn att skola in på sistone så jag förstår att de inte kan springa och torka hennes ögon så ofta.

Jag och S har sovit gott HELA natten. Hon somnade vid 19 igår och sov gott utan att vakna! Wohoo! Jag likaså, tror nästan jag sovit i samma ställning hela natten. Maken har förmodligen också sovit gott på sitt hotell eftersom han är iväg på tjänsteresa. Men han kommer hem ikväll och då är det mys med hela familjen. Vi funderar på att basta när S har somnat. Ska nog fixa en god middag till ikväll med.

Jag och S hänger här hemma. Blir en promenad med hunden när det blivit mildare ute, just nu är det -15 ute. Härligt! Eldar för fullt i kaminen. Sen ska jag nog vila lite jag med när S vilar
 middag. Skriv packlista, inhandlingslista inför Thailand. Det ser ut som vi inte behöver släpa med oss en massa saker, mycket finns i villan vi hyr. Gissa om vi längtar!!


Bilder från förra vinterns resa till Thailand.



4 kommentarer:

Angelica sa...

Tur att det hände nu och inte då ni skulle åka, torka på så ska du se att de ögonen är rena snart <3

sv:Ojh, nä.. när jag bor i hus tror inte jag att jag heller kommer att kika på såna filmer :D

Lina sa...

åhh vad härligt för er att det snart är dags! Bada och sola lite för mig med, ok?! ;)

Skoj med en utmaning, ska ta tag i den i helgen :)

Vi har inte så många planer för helgen. Hoppas på fint väder så vi kan vara ute. Kanske kan vi få till nån lekdejt också :)

Kram

sofie sa...

gud så härligt det ser ut, förstår att ni längtar!! ha en mysig fredag nu och hoppas hennes ögoninflammation ger sig! kram

Emõke sa...

Oj så tråkigt, men ni har i alla fall något att se fram emot ;)

Önskar dig en mysig fredagskväll /Emõke