torsdag 2 februari 2012

Utmaning!!

Jag har blivit utmanad av Sofie som har bloggen Blomstertrappan.

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För tio år sen bodde jag i Sölveborg med mitt x. Jag pluggade till gymnasielärare i språk, jobbade extra en hel del på kvällar och helger på ett äldreboende. Mycket av tiden gick åt till olika slags äventyr, såsom mountainbiking, löpning, klättring, snowboard, segling osv. En tid som var då men som jag inte vill ha tillbaka ändå. Mycket av tiden gick även åt till den nyinförskaffade valpen.

VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Då var jag mammaledig med lillstjärnan. Vi varvade vår tid med att hänga hemma och dejter med fina vänner. Vi gick på babysim och babysång. Vi njöt av den vackra vintern!

FEM SNACKS DU GILLAR?
Jag är chipsoman! Älskar chips, gärna saltade eller dillsmak, blir sugen på det bara av att skriva det. Smågodis från Hemmakväll är en annan favvis. Mjölkchoklad funkar alltid. Ostbågar är gott men kladdigt. Hemmgjort knäckebörd är vansinnigt gott!

FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Hmmm, vette tusan om jag kan hela texten till nån sång. Det skulle vara Luciasången då eller an gammal dänga från ungdomen eller barndomen. Jag kan för det mesta hela texten om jag hör låten samtidigt. Älskar att sjunga med högt till musiken i bilen.

FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR?
Jag skulle gå ner lite i arbetstid. Jag skulle köpa ett hus till mina föräldrar här nere så de kunde flytta hit. Jag skulle betala av den eviga csn-skulden. Jag skulle skänka en stor slant till Barncancerfonden. Jag skulle bjuda med mina föräldrar på resa. Sen finns det säkert en massa annat som jag skulle skänka pengar till...

FEM DÅLIGA VANOR?
Jag lämnar viktiga saker till sista minuten. Skärpning där. Jag är kass på att vattna blommor så jag får ofta köpa nya för de dör. Jag är urusel på att hämta upp ved till kaminen, överlämnar det min käre make. Jag ställer mina skor väldigt dumt, precis nedanför trappan och snubblar därför ofta på dem. Jag är ganska virrig och har svårt att komma i tid. Sorry för det vänner.

FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA?
Spendera tid tillsammans med min fina familj. Umgås med goda vänner över en middag. Basta en fredagkväll efter en arbetsvecka och känna hur stressen rinner av en. Promenera tillsammans med familjen. Läsa en riktigt god bok.

FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA?
Jag skulle aldrig klä mig i magkort tröja. Ryser vid tanken. Jag skulle aldrig ha på mig lågt skurna jeans, det skulle se himla lustigt ut. Inget i ormskinn, har fobi för ormar. Skulle aldrig gå i platåskor, har svårt att gå i klackar, det går alldeles för sakta. Haremsbyxor skulle jag heller aldrig köpa.

FEM FAVORITLEKSAKER?
Min iPhone, min laptop, min lånade iPad från jobbet, min boombox och om man kan kalla det för leksak så nämner jag bilen. Älskar att köra bil!

FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Lina Fiffi Angelica Johanna Waterlily

1 kommentar:

Johanna sa...

Roligt att läsa och tack för utmaningen, ska fixa den i dagarna... =) Hoppas Smilla kryar på sig snabbt!
Kram!