söndag 5 februari 2012

Oh lovely lazy Sunday

Sitter här framför kaminen med en kopp kaffe och datorn. Smilla kollar på barnprogram på tv, nåt med nallar, Ludovic, tror jag det är. Maken sover sött och djuren verkar sova de med. Lugnt och stilla i huset så här en söndagmorgon.

Jag har faktiskit inga planer alls för idag förutom det där vardgaliga måstena, dvs lite tvätt och snabbstäd. En promenad blir det nog och lite lek ute med lilltokan. Jag tog en promenad tvärs över sjön igår, det är nåt speciellt med att promenixa tvärsöver isen. Nyss när jag hämtade in ved så hörde jag hur det riktigt sjöng om isen. Nästan lite spöklikt. Den är rejält tjock nu. Det var en del folk där och åkte skriller igår.

Dagens uppdrag är att leta hotell i Bangkok. Vi ska stanna där ett par nätter innan vi flyger hemåt sen. Shopping shopping shopping! Nån som kan rekommmendera ett bra, centralt hotell? Jag känner att det börjar kännas spännande nu med flygresan. Att flyga med en 1.5-åring till Thailand kan ju gå precis hur bra som helst och precis lika dåligt. Jag brukar inte nojja mig i förväg men jag måste medge att lite nervös är jag allt. Vi hoppas på bra platser på planet, vilket tyärr inte ser helt lovande ut. Kollade häromdagen. Men man kan ju alltid deala till sig nåt bättre väl på plats. I veckan blir det till att ladda datorn med en massa film, se över leksakerna och pysselväskan till planet. Nu åker vi ju nattetid så förhoppningsvis sover en del av den tiden. Iiiih det ska bli spännande!!

5 kommentarer:

Lina sa...

Oj vad härlig er morgon lät!

Vi bodde på ett bra centralt hotell i bangkok med pool på taket, Kanske inte världens lyxigaste med absolut okej, kanske har man fler krav när man reser med barn... Det hette "Rambutti Village In". Låg bara några minuters promenad från Koh san Road. Tror vi betalade 800 bath/natt.

sv: Japp imorgon börjar allt igen med jobb och förskola. Ganska delade känslor... Men blir säkert bra, snart sportlov så då blir det lite ledigt igen :) Hailey mår mycket bättre, en del hosta men sig själv är hon nästan nu. Lite svårare att leka själv bara än innan, men det kommer väl det med tids nog.
Har haft några kompisar här på fm och i em tänkte vi gå ut och leka i snön. Ska nog köra lite crosstrainer med m jag orkar:)

Kramar

Malin sa...

Vad härligt det lät :)

Alma har inte fått speciellt mycket tänder, hon har två nere som kom i Turkiet (slutet av sep) sedan har hon inte fått mer. Men nu verkar de två uppe vara på gång. Äntligen.

Sofie sa...

flygresan kommer säkert gå så bra så, ni får ladda med hennes favoritfilmer och lite goda mellanmål så kommer det säkert gå perfekt! och när ni flyger under natten med så kan man ju hoppas att hon kan komma till ro och sova lite!Hoppas ni hade en mysig söndag! Kram

Angelica sa...

Åååh, Bangkok, det verkar vara en superfin stad. Ska faktist sätt amig ner och boka hotell och resa till hösten/vintern nu. Kanske har det inte kommit ut något, men jag hoppas :)

Alexandra sa...

Hej hej!! Ja busfabriken e helt fantastiskt roligt..Vi var där idag igen haha..Och ska dit imorgon oxå :) När var det ni åkte nu igen?? Kram