lördag 4 februari 2012

Soft lördag

Sovmmorgon i huset igen. Idag till klockan var närmare 8. Fint. Visserligen var S vaken en stund närmare 5, men för ovanlighetens skull somnade hon om. Hon låg som ett plåster tätt intill mig, och ett tag nästan på mig. Varmt blev det. Skruffis.

Hittills idag har jag hunnit med en promenad i det iskalla vädret. -15 var det imorse, strålande sol och så gott som vindstilla. Så himla vackert ute. Trodde inte jag skulle få uppleva det den här vintern. Nu kan man promenera tvärs över sjön utanför vårt hus. Jag är lite sugen på att sticka ut och åka skriller på sjön, men det hinns inte med idag. Snart kommer nämligen R&A, engelsmännen som vi har lärt känna under hösten. De är här på en minisemester så de ska komma över på en kopp kaffe om ca en timme. Trevligt.

Ikväll väntar en god middag, och bastu när S har somnat. Vi hann i basta igår för K kom inte hem förrän halv nio på kvällen. Han blev väl sådär 3 timmar försenad pga av att E6 var avstängt. Men ikväll så eldar vi rejält i bastun, tar med en kall och nåt gott småtugg ut i bastun.

1 kommentar:

Lina sa...

Vi sa precis samma sak när vi va ute en sväng tidigare idag, inte trodde man det skulle bli sån här vinter. Men nu behöver det inte komma mer snö för min del, har säkert fått 2 dm sen igår. Men den får gärna stanna ett tag :)

Hoppas ni får en mysig kväll. Här blir det melodifestivalen och sen sherlock holmes.

Kramar