söndag 11 december 2011

Bra dagar

Idag sov S ända till kl 07.30!!! Wohooo vad skönt! När hände det sist??

Gårdagen var superbra. Började ju den med en löptur och bastu. Sen slappade vi i soffan till en film medan S sov på dagen. Gott. Efter lunch dök ett par goa vänner upp här på oväntat och mycket trevligt besök. Kul att se tjejerna leka så fint ihop. Jag tror att S tycker om att leka med E som är lite äldre. Kul också att tragga en stund med A och C. Träffar dem alldeles för sällan. Men det skulle vi försöka råda bot på under julledigheten.

På kvällen kom E och T och lilla E från Lund hit. Vi åt en god middag, småkollade på Så mycket bättre, skrattade åt tjejerna när de lekte, snackade en massa och när ungarna hade somnat spelade vi Bezzerwizzer. Det gick väl sådär för mig och E. Kul var det iaf. Framåt 12 for de hemåt igen och då stupade vi i säng.

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Egentligen skulle jag till min gamla skola och baka julgodis med ett gäng tjejer, men jag vet inte om jag ska det längre. JAg känner mig inte riktigt i form idag, ont i halsen och snuvig, lite trött. Plusss att jag har 100 saker att göra här hemma innnan nästa vecka drar igång. Världens största tvättberg väntar på mig för jag slarvade i veckan. Sånt straffar sig genast. Egentligen är det nog skönt att bara vara hemma idag för veckan som kommer är det mycket igen.

Bjuder på en bild på en 10- månaders S från Thailand förra vintern. Gissa om vi längtar tills vi ska dit igen! Denna gången med S som är 19 månader 21 månader menar jag ju.

S kryper runt vid poolen i Thailand (givetvis stod K beredd så hon inte skulle krypa ner i poolen)

3 kommentarer:

Sofie sa...

så härligt att ni fíck lite sovmorgon! ja, tänk innan man fick en liten så tog man sovmorgon så självklart men inte nu längre! å förstår att ni längtar till värmen, riktigt avis! oj lät inte bra med halsont, krya på dig!!

Lina sa...

Vad härligt med sovmorgon!

Det är ju spännande med granen och allt som hänger i så förstår ju om det är svårt låta den vara för de små. Köpte de kulorna för några år sen tyvärr. Älskar dem och önskar jag kunde hitta några fler liknande!

Kram

Emöke sa...

Åh vilken härlig bild, älskar små barn fötter :)