söndag 4 december 2011

Det var den helgen det

Veckorna går fort men helgerna går ännu snabbare. I fredags var vi, som jag tidigare nämnt, hos vänner i Mryd på fredagsmys. Det var en soft kväll precis som en fredagkväll ska vara. Det bjöds på mumsiga tacos och en vansinnigt god välkomstdrink. Om jag skulle ha en lista för välkomsdrinkar så skulle den ligga i topp 3 helt klart. Medan barnen röjde så att vi vuxna och snackade. S var rätt lugn den kvällen. Vet inte riktigt vad det berodde på, men det var skönt. Det var lite läskigt halt när vi körde hemåt i natten.

Lördag åkte vi till stan hela familjen. K jobbade på mässan här i stan ett par timmar och jag och S snurrade i affärerna. Jag köpte nya vinterskor till henne för de jag handlade förra helgen var alldeles för stora. Och nu köpte jag för små så tillbaka till skoaffären imorn och byta till en storlek större. Börjar bli less på den här skokarusellen. Efter att tittat i de flesta affärerna så gick vi till ett fik och tog en lunch där. Vi hade det riktigt mysigt lilla S och jag. Eftermiddagen var rätt soft här hemma. Vi gjorde inte så mycket utan tog det mest lugnt. På kvällen blev det en otroligt god middag som jag och K tillagade tillsammans lyssnandes på musik och ett glas vin till det. Vi gjorde fläskfilé med fetaost och soltorkade tomater och till det stekte vi lätt saltade morötter. Till servering hade vi lite grönt med. Mums mums! Middagen var lagom klar till Så mycket bättre. Ojojoj vad grym Laleh är!! Kvällens överraskning var helt klart E-type med tolkningen av Snö. Gillar inte alls hans musik i vanliga fall men denna var lite bra. Kanske bra att träna till. Efter programmet slocknde jag fullständigt i soffan. Minns det knappt, så trött var jag.

Idag har dagen bjudit på löpning och Jillians pass. Pust pust men nice. Tvätt och städ. Besök av svärmor med sambo. Massa bus med S. Skype med vår lilla familj i USA. Planer smids där. Kvällspromenad med hunden. Och nu till det bästa av allt. BASTUN är KLAR!!! Så nu ska jag ta och bege mig ut för en premiärbastning med maken. Lilla S sover gott och vi hör henne fint i babyvakten.

Ni ska få se bilder i veckan på bastun. Detta är lycka!!

Hoppas ni har haft en go helg:)

5 kommentarer:

waterlily sa...

Åh vad härligt att bastun är klar! Ser fram emot bilderna. Kram

Lina sa...

Låter som ni haft en bra helg! visst går det fort, men snart är det jul och ledigt lite längre, ska bli skönt! Få lite mer tid med nära och kära och bara vara! Kram

Fiffi sa...

Sv: Hahaha, fina???? Neeeeeeeeeeej de är från typ mars i år men jag har använt dem i stort sett varje dag sen dess och de är såååååå skitiga och slitna nu. Reeboks Easytones är det, supersköna och såååå bra för både kropp och rygg! Köp! ;O)

Sofie sa...

vilken härlig helg det låter som ni haft! å så härligt med en bastu, riktigt lyxkänsla ju och så avkopplande av få gå in i värmen och bara vara!

Johanna sa...

Låter som en härlig helg! Hoppas basupremiären var lyckad. Jag avskyr att basta, får panik av värmen =)

SV: Ja, 35kg är inte lite, sjukt att man kan gå upp så mycket o ändå röra på sig, är ju liksom bara 1,62 lång också så jag är ju lika rund som hög just nu.... =)

Kramar!