tisdag 13 december 2011

Lucia

Luciadagen idag. Det känns som en jättekul dag att undervisa gymnasieelever, eller vad säger ni? Minns ni dagen efter lussevaka när ni själva gick på gymnasiet? Hmmm, det får helt enkelt bli film idag för att bedriva undervisning är som att ro i kola idag. Snart dags att gå upp i aulan för att lyssna på skolans skönsjungande Lucia. De brukar vara himla duktiga våra estetelever. Därefter väntar julmust och pepparkakor i centralhallen. Brrr, där brukar vara så kallt att till och med skelettet skakar av kylan. Tur jag har en varm och go halsduk på mig idag som jag vira in mig i.

Smillas förskola har Luciafirande imorgonkväll. Gott. Det ska bli kul med hennes första Lucia. Vi ska klä ut henne till tomtenisse. Fröknarna på förskolan bjuder på fika och sen har man möjlighet att pyssla med sina barn och mingla med andra föräldrar och barn. Det ser vi fram emot!


5 kommentarer:

Angelica sa...

Hej!

Ja, ni har ju busborgen som ett alternativ i Västerås, eller ett och ett .. det enda alternativet dvs. :/ Men ett toppen roligt ställe för barnen att springa och leka på.

Lina sa...

Ska bli så härligt få vara lediga tillsammans! Är precis som du ledig 22 dec -9 jan. Får sambon jobb blir jag ledig en till vecka och tar då inskolningen med H.

Mysigt med luciafirande, missar ju tyvärr årets på jobbet då jag är hemma idag med, ska iaf försöka se på tvn ikväll :)

Kram

Johanna sa...

Tack så jättemycket för grattis!! Det var en väldigt snabb o lätt förlossning! Inte alls som första :) Ska skriva berättelse när jag kommer hem...
Hoppas undervisningen gick någorlunda bra idag :)
Låter som ett mysigt upplägg på Smillas förskola. Missade ju Linneas första Luciatåg idag tyvärr. Fast hennes mormor berättade att hon mest var skräckslagen inför den stora ansamlingen vuxna... :)
Kram!!

Alexandra sa...

Hejsan!!! Nä jag bor i Malmö :) ja zumban e helt underbar.Jag har verkligen hittat nåt jag tycker om :) allt väl idag?? Kramis

Fiffi sa...

Hur gick lussefirandet? Oliver satt så duktigt och fint i Åsas (en av fröknarna) knä tills han fick syn på mig, då vart han jätteledsen och fick sätta sig i mitt knä.
Hoppas du/ni mår bra! Kram