måndag 19 december 2011

Lite tidigt julfirande

Måndag igen. Sov gott hela natten, trots det var det svårt att stiga upp imorse. Det blir väl så när man vet att ledigheten närmar sig med stormsteg. Gud vad jag längtar!!

Annars har dagen mest bestått av jobb. Idag var en sån där konstig måndag på jobbet när många var stressade inför ledigheten, så det medförde att folk var lite lätt stickiga. Det blir väl så när det bakas in onödigheter i schemat. Nåja, snart jullov.

Igår var vi hos svärmor och A. Det var riktigt trevligt och juligt. Till och med snön behagade att falla vackert utanför. Vi åt julmat, umgicks och delade ut lite julklappar i förtid. Smilla fick superbra julklappar av sin farmor och plastfarfar. Hon fick kläder, pussel, tomtar, en skylt att hänga på hennes dörr till sovrummet och lite annat smått och gott. Det bästa, i mitt tycke, som jag och maken fick var biobiljetter och i det ingick barnpassning. Jeeej! Vi har längtat efter att gå på bio bra länge nu. Så vi planerar att inleda biobesöket med en middag. Det är inte ofta vi har barnvakt (läs typ 2 ggr/år) så vi är överlyckliga. Älskar att gå på bio!

Dessa kläder fick Smilla av farmor och plastfarfar. Bilderna är lånade från Kappahl. Nu måste jag bara hitta en tröja som passar med kläderna (mummooooo) ;) hemligt meddelande till mormor;)



Osså lite suddiga foton som är tagna med iphonen. Måste skärpa mig o börja ta med mig kameran.

Far och dotter hemma hos farmor. Det bästa jag har!!

Passar på att vila lite. Ser ni den svarta lilla hunden på bilden? Han heter Rambo!

Leker med sitt nya pussel


4 kommentarer:

Lina sa...

Mysigt med lite tjuvstart av julen :)

Lina sa...

Nee har fortfarande kvar till M. men vet vad det blir, måste bara komma till skott. Hur går det själva med klapparna? Kram

waterlily sa...

Fina bilder och vad kul med biobiljetterna. Vad vill ni se för film? Kram

Lilla H sa...

Åh de fina tightsen tittade jag också på idag!