onsdag 21 december 2011

Julklappsshopping

Ojojoj det är mycket att göra nu. Jag och Smilla åkte till Kristianstad och shoppade de sista julklapparna idag. I nån svag minut trodde jag att det skulle vara relativt folktomt efter kl 17 men oj så fel jag hade. Det var sjukt mycket folk i rörelse, så pass att det var svårt att hitta en plats för bilen. Det visade sig att affärerna hade öppet till kl 20 idag. Varje år slår det mig att jag i tanken tycker att julklappshandling låter trevligt, men ärligt så inser jag att jag inte gillar det speciellt mycket. För mycket folk, trångt, köer, och slut på det man ska ha. Jag inser att jag aldrig skulle få för mig att åka och julhandla i en storstad. Hujjj, ryser vid tanken. I år blev ju inte shoppingen bättre av att jag hade S med mig som vägrade mössa mot slutet. Käckt. Blev lite svettig när hon öppnade sin pipa ett tag i en butik. Inte snällt att dra med henne och handla efter en lång dag på förskolan. Men vad gör man när man måste. Nåja, nu är vi klara iaf för detta året.

Imorn är det dags för julavslutning för eleverna och jullov för oss. Gissa om det ska bli ljuvligt??? Mer än så. Underbart att K också ska vara ledig i 11 dar eller var det 12? Nåt sånt. Har en massa skoj att se fram emot! Mest av allt att träffa mina föräldrar:)))) Snart får S busa med mummo och ukki.

Nu åter till kaoset här hemma.

2 kommentarer:

Lina sa...

Nu har semestern inletts här hemma :)Skönt som bara den, nu ska man bara släppa jobbet helt så man kan njuta ordentligt!

Har också funderat på det där med julshopping. Låter verkligen mysigt, strosa runt i affären till julmusik och snön som vackert dalar ner från himlen. Synd bara att verkligheten inte riktigt ser ut så.

Hoppas ni får en mysig avslutning imorgon!

Kram

Angelica sa...

Hoppas du har en jättebra dag gumman!