torsdag 8 december 2011

Ojojoj

Ojojojojoj nu är det mycket. Idag väntar en lång dag på jobbet. Direkt efter jobbet måste jag hem och städa och fixa inför morgondagen. Då har vi nämligen bjudit in bästa vännerna på AW/bastu/glöggkväll hemma hos oss. Inför det måste jag fixa en paj och skala räkor (supertråkigt), för vi tänkte bjuda på plockmat i olika former. Måste nog förbereda snittarna också. Vi blir nog totalt 10 vuxna och några barn till det.

På lördag kommer E och T och deras lilla gobit E hem till oss på middag, så på lördag ska det städas upp och förberedas för ny middag. Då ska det smidas planer inför julledigheten. Vi funderar på att göra en gemensam utflykt med barnen nånstans då.

Söndag ska jag till min första arbetsplats inom skolans värld och baka julgodis med ett gäng härliga tjejer. Det ser jag fram emot, för det brukar vara oerhört högt i tak och en massa kul skvaller ;) Så det är busy dagar som väntar nu.

4 kommentarer:

Lina sa...

vilken härlig helg det låter som ni har framför er! Vilken lyx med egen bastu :)

Vi köpte armkuddarna på simhallen. Tror vi fick ge 100kr eller nått liknande, kommer inte alls ihåg. De e verkligen super, ser redan fram emot nästa besök!

Kram

Angelica sa...

Ja, det är mycket jobb med hus, men det är så härligt att bara ha sitt! Inga grannar i samma trapp, man hör inte grannarna vägg i vägg, man är lixom ensam <3 Skönt att få ha större yta också, så nu hoppas vi att huset blir vårat!

Fiffi sa...

Full rulle i helgen med andra ord!! Kul!
Själv har jag inte planerat så mkt, ev lite glögg med grannarna på söndag om jag är bättre men det får vi VERKLIGEN hoppas!! Hoppas att det vänder redan imorgon! ;O)
Hoppas du/ni mår bra.
Stor kram!

Alexandra sa...

Hej hej!! Kul att du tittade in det e alltid kul med nya läsare..Ja den frågan e ganska tjatig nu faktiskt.Och lite som du säger så blir det ett stress moment på något sätt.Men vår tös e bara 9 månader (på tisdag) så jag säger till dem att jag ska iallafall vänta tills hon e 1-2 år.För jag vill njuta av vår tid tillsammans innan det dyker upp ett nytt barn om du vill läsa lite om vi IVF resa så finns det under december 2010 och 2010 ett tufft o bra år..kram på dig..