tisdag 6 december 2011

Fruktsallad

Hepp hepp jag har jobbat idag och det var en riktigt bra och rolig lektion som jag och bästa kollegan M höll i. Eleverna har aldrig snackat så mycket engelska som idag. Jeeej!

Efter jobbet hämtade jag  S på förskolan och vi promenerade hemåt i ett halvt vinterlandskap, vilket är bättre än inget vinterlandskap. Hoppas bara att det kommer mer snö och fler minusgrader. Jag piggnar till av det. Gör ni?

Här hemma har vi lekt och myst hela eftermiddagen. Jag fick en liten kvällspromenad med hunden när K kom hem från Göteborg. Han har varit där sen igår, så jag och S har varit själva hemma med djuren. Nu är han uppe och nattar S och jag ska ner i den något kyligare källaren och köra mitt pass med Jillian. Jag har faktiskt lite träningsvärk sen igår och i söndags. Det känns mest i låren och armarna. Gott.

Jag och mina två rumskollegor M och S på jobbet var till Maxi idag och köpte en massa frukt som vi ska göra fruktsallad på som vi kan ha resten av veckan som mellanmål. Jag är ju döhungrig redan vid 9-10 på morgonen eftersom vi äter frulle redan vid halv sex. Så nu vill vi få i oss en massa nyttiga vitaminer och inte slösa pengar på trista frallor, så därför slog vi våra kloka huvuden ihop och kom på denna lösningen. Jag tror det kommer bli finfint. Jag har tur som får dela rum med två superinspirerande kollegor på jobbet. Båda två är oerhört drivna och kreativa och sjukt roliga. Det går inte en dag att jag inte skrattar så jag får nästan kramp i mage. Det är tur det inte är förbjudet att ha kul på jobbet. Gillar ni era kollegor?

Nehepp nu ska jag träna med Jillians 30 day shred!

3 kommentarer:

Lina sa...

Vad härligt med snö! Här kommer det några flingor igår kväll men inget som stannade kvar tyvärr.

Förlåt, helt glömt att svara på din fråga, aa jag e ledig en massa :) Tänkte först inte det då julen ligger till så dumt men sen har vi ändå så många föräldradagar kvar så det kändes lönlöst att spara på semesterdagarna om möjligheten fanns att vara ledig. Så blir ledig hela 18 dagar :)Som jag längtar och blir härligt avslutning innan H börjar förskolan i jan! Hur länge är du ledig? Kram

britta bloggar sa...

Verkligen, mer snöööö!

Sofie sa...

ja det blir ju så härlig luft ute när vintern kommer och så mycket finare ute när det ligger snö på backen!
det är ju så viktigt att man trivs med sina kollegor, man umågs ju nästan mer med dem en familjen!
Lill-loppan ska nog få en gå-vagn av tomten, lite kläder tror jag också åker i något packet och något bok eller två! Tänker att hon i jul ändå är så liten, så jag tror inte riktigt hon förstår hur mycket eller lite hon får i år. Sen så kommer ju med släkt och vänner köpa till henne, så vi lägger nog lite mer pengar på huset och inredningen än klappar i år! Kram