onsdag 30 mars 2011

Bra dag!

Jag tycks ha vänt på bloggandet helt och hållet, skriver på kvällarna, men det beror på att jag är utan laptop fortfarande och K har med sig sin på jobbet. Kan ju blogga via iphonen men det blir inte av. Nåja, nog om det. Dagen idag har varit superbra!

Den började med att Maria och hennes lilla yrväder Alice kom hit strax innan kl tio på förmiddagen. Jag har lärt känna Maria genom mammagruppen här i byn. En supertrevlig tjej!! Vi drack ca en miljon koppar kaffe och åt frallor. Vi hade en hel del att prata om, tyckte nästan synd om hennes öron så mycket som jag traggade. Hon tycks vara lika resgalen som jag. Gjort en hel del spännande resor. Dessutom harhon ett riktigt yrväder till dotter. Var så kul att se alla hennes små hyss. Smilla och Alice kom bra överens och kröp runt efter varandra. Men jag förmodar att barn gör det i den åldern. Tre timmar försvann i ett nafs. Ser fram emot nästa gång vi ses.

När Maria åkt hem packade jag in mig och Smilla i Volvon och körde till babysången. Det var en hel månad sen vi var där sist. Det verkade som om Smilla hade saknat det. Hon trivdes som fisken i vattnet under sångstunden och sen lekte hon loss med alla roliga prylar där. För en gångs skull var vi ett rejält gäng med mammor som var där. Kul att hinna prata med Sara och planera vår kommande lilla dagstripp till Ullllllareeeeed.

Väl hemma så sov tokan en stund. Välbehövligt. Sen slog vi två flugor i en smäll och tog dagens promenad till busshållplatsen för att möta upp K som kom hem från jobbet. Kvällen förflöt sen i matlagningens tecken. Blev italiensk sallad. Mums! Nu sitter jag och ugglar i soffan och kollar på tv med ett halvt öga, 112 på TV4+. Lite spännande då man känner igen folk, inte bovarna då men farbror Blå. Försöker också läsa i min nya bok, Vredens tid av Stefan Tegenfalk. Hur bra som helst! Rekommenderas! Nu ska jag ta och sjunka lite längre ner i soffan... Hoppas att ER dag har varit bra!

1 kommentar:

Malin sa...

Låter som ni hade en kanon dag, får hoppas tors blir lika bra. Här skiner solen men jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på än.