lördag 19 mars 2011

Skämma bort sig själv

Jag passade på att skämma bort mig själv när jag var i Thailand. Är så sällan jag unnar mig det här hemma. Men där borta kostar det ju nästan inga pengar alls. Jag gick på thaimassage 4-5 ggr, foot massage 2 gånger, foot scrub 1 gång,och  mani- och pedikyr några gånger. Det var riktigt skönt att pyssla om sig själv. Ryggproblemen försvann efter thaimassagen, har inte känt av det alls sen dess och jag hoppas att det inte kommer tillbaka. Mina fötter är redigt gräsliga så det var nice att få dem fixade. Har fula löparfötter, nackdel med att springa. Det bästa med att gå på foot massage är att även ryggen och axlarna får sig en runda.Jag och K avslutade vår bröllopsdag med att gå på foot massage. Riktigt mysigt faktiskt. Naglarna blev jag också nöjd med, experimenterade med lite roliga färger. Tyvärr tog jag inga foton på dem.

Jag hade även tänkt testa fish spa, man stoppar ner benen i ett akvarium och då nafsar fiskarna upp de döda hudcellerna på ens fötter och ben, men jag skar upp tån den dagen vi skulle ut och segla så jag tordes inte göra det. Vet inte om det var nån fara egentligen men ville inte chansa och få nån infektion. Annars tycker jag det hade varit lite kul att prova. Jag hade även tänkt göra en ansiktsbehandling men hann tyvärr inte med det. Tiden rinner numera iväg på ett annat sätt när man har en liten Smilla med sig. Ändå var jag och K väldigt duktiga på att ge varandra lite egotid, gå iväg på behandlingar samt roa sig på egen hand. Men två veckor är trots allt veckor och det var mycket som var inklämt i de två veckorna.

Nu ser jag istället fram emot ansiktsbehandligen som jag har inbokad här hemma i slutet av månaden. Ska bli gott!

fish spa

1 kommentar:

Johanna sa...

Åh, så underbart med sådan lyx, lite lagom avis är jag. Min rygg hade också behövt lite omsorg. =)
Nu ska jag sluta kommentarbomba dig för idag...=) Kram!