onsdag 26 januari 2011

Babysång

Idag ska vi iväg på babysång med Sara och lilla Sigrid. Det ska bli kul! Jag har absolut ingen sångröst. Är i klass med bottennappen på Idol. Det säger ju en hel del.

Innan dess ska jag ta en runda med dammsugaren, vika tvätt, tömma diskmaskinen och rasta hunden, och givetvis underhålla den lilla damen. Hon börjar bli rätt krävande nu. Vill gärna ha underhållning i olika former. Den här morgonen har hon varit rätt aktiv, farit runt på golvet ålandes och senare i sin rallystol. Hon är rätt brutal för att vara flicka, kör gärna på en 130 km/t, och hon är hård i sina nypor. Men det kanske alla barn är?? Imorse trodde hon nog att jag var Mount Everest för hon klängde och skulle klättra över mitt ansikte hela tiden. Emellanåt var det som om hon förvandlades till en liten vampyr som skulle attackera en med bett. Hon har ju 8 små tänder som det är mindre skönt att hamna mellan. Mindre skönt att bli våldsamt överfallen när klockan är 05.30. Hon vaknar lite onödigt tidigt just nu, eller det har hon väl gjort ett tag nu. Det kan bli lite segt vissa dagar att underhålla henne tills K kommer hem. Han är oftast inte hemma förrän efter halv 6 på kvällarna. Så 12 timmar med pinglan kan vara en utmaning en del dagar. Visst är det kul att vara med henne men ibland är man bara mör i både knopp och kropp. Men det är väl så småbarnslivet ska vara? Tur att hon är en sån underhållande liten dam så jag får mig ett x antal goda skratt under dagens lopp :)




Här lyckades Smilla skrämma iväg Katten genom att dra ner fönsterlampan! Sånt som händer när man helt plötsligt kan ställa sig upp;)

2 kommentarer:

Mamma Johanna- Livet på Limhamn sa...

Haha, busunge! Ja, det är en ganska krävande ålder hon kommit in i nu, för nu ska det testas!! Linnéa vet nu vad som gäller och kan underhålla sig själv väldigt bra, men hon vet också vilka saker hon INTE får göra och ibland är det ju roligare att göra dem och se mammas reaktion... =)
Jadu, makar kan testa ens tålamod, ibland är de tur för honom att jag tycker att han är så snygg annars hade jag kanske blivit ännu argare ;).

Tror att min svärmor håller i pedagogiken... Kort, smal kvinna med grått hår o glasögon... säger kanske inte så mycket egentligen...

Gick det bra på babysången?

Kram!

malin sa...

Ja absolut ska man unna sig något i bland men jag försöker hålla det till helgen. Men det är svårt när man när ledig hela tiden, varje dag känns ju som helg.