lördag 22 januari 2011

Besök från Malmö

Maten är färdigfixad, dukningen är klar, gästrummet är bäddat, huset är städat, hunden är rastad, nu är det bara jag som behöver en piffning så är vi redo för kvällens middagsgäster. Smillas farbror och hans tjej kommer hit från Malmö för att hänga med oss. Det blir en bit mat (fläskfilegryta med rosépeppar och persilja, pressad potatis och sallad), och de kommer förmodligen visa oss sina foton från deras Thailandsresa över nyår.

Imorgon ska K och hans bror eventuellt fälla en björk i vår trädgård. Den är enorm! Egentligen är den fin och jag vill helst att den ska stå kvar men det skräpar ner nåt enormt mycket. På sommaren smutsar den ner bilen, inte bra för lacken, så nu ska den väck. Och min näsa är förmodligen ganska glad framåt vårkanten när den är borta. Jag har pollenallergi. Snyft. Under tiden medan trädfällning pågår har jag planerat att jag och Jennie ska ta en promenad ner till den andra sjön som ligger nära oss. Hoppas att det inte är för halt ute då.

Nu hoppihopp in i duschen!

Inga kommentarer: