söndag 30 januari 2011

Mys, katt-klo-massage & promenad

Så jag och Smilla spenderade min födelsedag igår tillsammans. Krille var/är i Karlskrona med Rotary och planerar för deras kommande resa till Sydafrika. Han kommer hem ikväll och gissa om vi längtar! Jag och Smilla tog en rejäl långis igår, lekte en massa och emellanåt fick jag tvångsgosa med henne. Efter en heldag helt ensam med henne säger jag bara hatten av för alla ensamstående mammor och pappor. Jag kände mig ganska mör i huvudet efter att ha spenderat dagen med henne. Tror delvis att det beror på att man är lite bunden till att vara inomhus. Visst, vi var ute och gick men då sitter hon i vagnen. Längtar tills vi kan gå till lekparken till våren, gunga, gräva i sanden, undersöka naturen, alla små stenar, maskar och murvlar. Men det var mysigt att vara med henne hela dagen. Det lilla bergstrollet!


Sov ensam. Inte min favvogrej.Alla sov bra utom jag som vaknade till vid minsta lilla knyst. Smilla fick sova inne hos mig :)) Vid 2 tyckte Katten att hon skulle ge mig katt-klo-massage. Grrr! Hon for ner på golvet snabbare än blixten. Men det avskräckte inte henne för hon kom snabbt tillbaka. Jag försökte t.o.m. få hunden till att sova i fotändan av sängen, lyfte upp honom där men han såg ut som jag försökte lura honom så han hoppade fort ner till sin korg igen.

Tittar ut genom fönstret nu och det ser ut som det kommer bli fint väder idag så snart får vi klä på oss och ta en runda ute. Härligt med solsken och minusgrader! Får nog bli en längre runda idag också. Sen blir det nog till att fixa och trixa här hemma. Funderar på om jag ska röja bland lådorna när Smilla sover. Behöver sortera och se vad som ska sparas, kastas och skänkas. Är nog på sånt humör idag. Undras om det är nåt loppis neråt Simrishamn på sommaren där man kan ställa upp ett bord och sälja? Inte egentligen min grej att göra sånt men kanske skulle man prova det?

Dagens bästa solstråle är att Smilla gärna leker titt-ut nu. Gömmer sig bakom gardinen, eller under duken och tittar fram och skrattar sitt lilla tillgjorda skratt som gör att hon låter som en skata :) Hon har lekt innan med men nu är det mer hon som tar initiativet.

På promenad igår.



Önskar er en mysig söndag!

2 kommentarer:

Mamma Johanna- Livet på Limhamn sa...

Nämen! Missade jag din födelsedag, dumma jag. Grattis i efterskott!!!!

Kram!

mrsjanuary sa...

Ingen fara, vet int eom jag ens hade skrivit det i nåt inlägg;) Men tack så mkt!
KRAM