söndag 23 januari 2011

Mardröm

Usch hade en jobbig dröm inatt. Den förstörde hela min nattsömn, har sovit riktigt uselt inatt. När jag vaknade kändes det som om jag knappt hade sovit alls. Jag känner mig helt mosig i huvudet just nu. Det konstiga med den här drömmen var att den återkom gång på gång, och jag drömde samma sekvens hela tiden. Nu på morgonen så är det även bara just den korta lilla delen jag minns dvs jag sitter med Smilla i min famn och ena sekunden upptäcker jag att hon är putsväck. Sen efter tag får jag syn på henne och lyckas fånga in henne i min famn igen och när jag tittar ner så är hon borta igen. Kommer bara ihåg att det var en hemskt jobbig känsla att hon försvann för mig hela tiden, paniken jag kände när hon var borta och lyckan varje gång jag fann henne. När jag försökte förklara för andra att hon var borta så var det ingen som lyssnade på mig. Så där sprang jag runt och försökte leta upp henne. Dumma dumma dröm.

Nu ska jag ta och elda lite i kaminen så det blir varmt och gott här inne. Sen får jag mysa med Smilla tills resten av gänget vaknar och det blir dax för frulle.

1 kommentar:

Mamma Johanna-Livet på Limhamn sa...

Men usch fy, vad hemskt! En sådan dröm kan sitta i i flera dagar. =( Hoppas du slipper flera sådan.

Anledningen till att vi diskuterat en Norgeflytt kommer låta bitter. Vi som bott i Malmö hela livet ser hur staden sakta men säkert blir sämre och sämre. Kvaliteten på skolorna är usel och stadsdelarna som duger att bo i blir färre och färre. Så därför har vi pratat om att flytta någon helt annanstans, där våra utbildningar är gångbara och vi ändå är relativt nära våra familjer. Men förmodligen blir det aldrig av....

O förresten, min svärmor heter Margreth Johansson. har du haft henne?

Kram!