torsdag 20 januari 2011

Semlelunch och kort springrunda!

Det blev en kort springrunda ikväll. Tror att den rundan är 3 km. Jag var ganska trött i kroppen efter dagens långpromenad och så hade jag slarvat med lunchen. Ajjabajja! Men jag hann helt enkelt inte äta nån lunch idag. Vissa dagar är det bara så, tur att de inte inträffar så ofta i alla fall. Skäms nästan när jag säger det men lunchen idag bestod av en semla! Och det var inte bara min lunch som bestod av en semla utan även Saras. Hon hade inte heller som nybliven mamma till lilla Sigrid hunnit med nån lunch idag. Nåja, ibland blir det bara så.

Vi hade en supermysig dag på stan idag. Strosade en runda i affärerna. Där fanns inte mycket att handla. Phuuu! Sen tog vi som sagt en semlelunch på stan. Låter till och med läskigt i mina öron nu. Väl hemma var det inte många knop. Mest legat på golvet och lekt med Smilla, eller hon roade sig själv rätt bra medan jag låg bredvid. Nu ska jag ta min bok och lägga mig och läsa en stund. Funderar även på att ligga en stund på spikmattan. Problemet är bara att jag har en tendens att somna på den. Inte så skönt att rulla av den då det känns som om spikarna har borrat sig ända i ryggraden.

Nehej, boken here I come!

Inga kommentarer: