tisdag 18 januari 2011

Ny rutin för donnan

Jaha då har Smilla infört nått nytt igen. Just nu är hon inne i en period då hon vaknar exakt klockan 03.00 varje natt och är jätteledsen. Hon ligger och gråter i sömnen, helt otröstlig. Det är knappt så hon vaknar när jag bär in henne till vårat sovrum. Det är ingen idé att försöka få henne till att somna om i sin egen säng för hon är så ledsen. Hon lugnar sig snabbt när hon väl känner att hon ligger hos oss. Tyvärr somnar jag inte om så snabbt så jag ligger där och vrider och vänder mig 300 gånger innan jag somnar om. Sen är jag helt död när det väl är dax att stiga upp vid 6 eller 7. Vi har fått förklaringen att det har att göra med att hon är inne i en utvecklingsfas. Vi hoppas bara att den fasen är snabbt övergående och att sömnen rättar till sig. I övrigt märks det också att hon är inne i nån fas just nu för hon har ätit lite sämre och är väldigt gnällig/gråtmild, samt extremt mammig. Men det är väl de ska igenom olika faser de små liven.
Ska snart ta och fixa till mig och donnan så vi kan gå till fiket i byn och handla semlor. Idag kommer nämligen min f.d kollega Helene hit och fikar med oss. Hon ska berätta om deras Thailandsresa som de var på över jul-och nyår. Det ska bli spännande! Det är delvis mitt "fel" att de åkte till Thailand för jag hade tjatat hål i huvudet på henne om detta underbara land. Hon och hennes man älskar också att resa så de var ju tvungna att fara dit och se vad det var jag babblade om

Jag ska även passa på att hämta ut ett litet paket från H&M. Beställde en klänning som jag tror kan bli fin i vår för diverse namngivningsfester och födelsedagskalas.
Och ikväll väntar en springtur på ca 5 km. Tar nog byarundan då.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: