onsdag 19 januari 2011

Flytt av blogg och ny mammagrupp

Dåså då är jag också äntligen på plats på blogspot. Bloggade innan på metro men det var så mycket strul så jag höll på att bli galen vissa dagar (min gamla adress är www.metrobloggen.se/mrsjanuary). Fick lite av en spark i ändan att göra slag i saken och flytta bloggen hit när en annan blogg som jag följer  gjorde slag i saken. Tankarna har väl funnits ett tag men nu så, nu är jag på plats. Det finns en del kvar att lära sig kring det med hur jag vill ha det på bloggen men jag tar det allt eftersom andan faller på. Ni får helt enkelt ha överseende med om det ändras lite hit och dit. Det blir nog lite lättare sen när jag får min nya dator (mars eller april förhoppningsvis), den jag har nu är rätt seg och så har den en liten skärm. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte där när jag köpte den för 1½ år sen. Måste ha drabbats av nån allvarlig felbedömning. Nog om det nu.

Idag besökte jag och lilla fröken Smilla mammagruppen här i byn som vi bor i. Det kan vara lite svårt det där med mammagrupper när man bor så som vi gör ute på landet. Nu har det i alla fall äntligen startats en mammagrupp här. Den förra vi var med i dog ut, tyärr. Vi var inte så många denna gången heller, 6 st, men det gjorde inget för det var himla trevligt. Det blev en massa snack om mat och sömn idag, och lite om första hjälpen. Jag hade det på önskelistan att de ska hålla någon form av genomgång för oss kring det. Märker nu att Smilla gärna stoppar de mesta i sin lilla mun. Då vill jag helst veta hur jag ska agera om det skulle behövas.

Smilla skötte sig utmärkt under tiden vi var där. Först i början var hon lite avvaktande men sen kom hon igång. Hon kröp runt och härjade med leksakerna. När vi fikade så mumsade hon glatt i sig några majskrokar (dessa räliga krokar). Alla dessa nya barn och leksaker gjorde henne trött så efter 2 timmar var det dax att bege sig hemåt för en promenad med hunden. Då somnade hon gott i vagnen och ligger och sover fortfarande. Lilla skatten.

Nu ser vi fram emot nästa träff som är i februari! Det var kul att det var många i den gruppen som hade rest med sina små liv redan, eller att de planerade att göra det. Ska passa på att ta reda på en massa bra saker inför vår kommande resa.

2 kommentarer:

malin sa...

Nämen har du också bytt blogg sida?!

Min mammagrupp kändes ok, återstår att se om det blir någon att börja umgås med.

Mamma Johanna- Livet på Limhamn sa...

Halloj! Välkommen hit =) Fin, fin blogg. Det är förresten jag som är hatchepsut_82, vet inte varför jag registrerades med det namnet....
Kram!