torsdag 27 januari 2011

Lite om ditten och datten

Det känns som om jag ofta funderar kring var tiden tar vägen. Åter igen är det torsdag och jag kan inte riktigt fatta det. Helg snart igen. Jag kan väl inte påstå att jag ser supermycket fram emot den här kommande helgen. K ska iväg lördag och söndag. Jeeej. NOT!!! Får väl hoppas att Smilla sjunger vackert för mig på lördagmorgon när det är min födelsedag. Men hon behöver inte sjunga redan vid halv 6. Som tur är så  verkar det som om Annika och lilla Emma kommer över hit och fikar en runda på lördag. Det ska bli trevligt! Nä, jag ska inte åka iväg till stan och shoppa för nu måste plånkan spikas igen inför resan.

Sitter här och väntar på att det ska bli lite mildare ute, -14 grader! Hujja! Hur kunde det bli så kallt igen? Trodde jag såg fel på termometern imorse. Kallt men vackert ute.



Utsikt över den frusna sjön från vardagsrummet hemma hos oss.


I eftermiddag kör jag och Smilla till Maxi och storhandlar. Utöver det så är en hundpromenad inplanerad och ikväll tänkte jag springa en runda. Det är zumba ikväll men jag står på reservlistan och lär inte komma med på kvällens pass. Trist. Nästa vecka har jag plats men då är jag i Köping. Ska ta med mig löpardojorna för där finns några riktigt grymma rundor som är kuperade. Lite annat än här hemma. Det är lite hopplöst när man väl kommer igång med träningen då finns det inga platser. Det brukar väl lugna ner sig i februari för då har alla de som börjat sitt nya liv efter nyår gett upp och återgått till sitt gamla.

Ikväll kommer våra nya grannar hit på våffelkväll. Vi bjöd in dem, tänkte att det kan vara bra att lära känna dem lite bättre. Vi har ju trots allt barn i samma ålder. De verkar himla trevliga! Så nu insåg jag precis att jag inte hinner springa idag heller. F-n!! Imorgon. VILL verkligen springa! Det kryper i kroppen på mig när jag inte kan/hinner. Men nästa vecka som sagt, då har jag barnvakt och kan springa lite längre rundor. Jeeej!

Hahaha det blev ett inlägg om lite allt möjligt det här. Är det röran i huvudet som kommer ut i form av ett inlägg?

Inga kommentarer: