tisdag 25 januari 2011

På egna ben

Tidigare har Smilla rest sig upp i soffan mot kuddarna. Hon har också rest sig upp mot mig om jag har suttit mitt emot henne. Imorse reste hon sig upp på stående ben mot soffan alldeles på egen hand. Wow! Nu händer det grejjer minsann. Och nu bara för en stund sen så ålade hon sig fram till sin leksakslåda och reste sig mot den. Hon fick syn på sina böcker och lyckades efter en stunds fiskande fiska upp 2 av dem. Jag är imponerad! Mitt i alltihop fick jag för mig att jag skulle dokumentera framsteget så fick slita fram kameran och videokameran. Hahaha bilderna blev väl sådär och filmen är rätt skakig. Hon är verkligen inne i en utvecklingsperiod nu. Undras vad nästa steg blir? Hon kryper ju inte riktigt, utan tycker att det är behändigt att ta sig fram genom att åla sig framåt. Hon har bra kläm på det och bra fart. Vet inte om hon kommer att krypa. Visserligen står hon på alla fyra och svajar som en flagga i vinden men sen lägger hon ner det och ålar sig framåt i stället. Nåja, bara det funkar för henne så. Hon har i alla fall lagt ner rullandet, innan så rullade hon runt, runt, runt för att ta sig framåt. Tycker att hon borde ha blivit ganska yr av det. Det såg väldigt jobbigt ut.

Nu ligger hon och sover en stund och jag ska ta tag i några saker som måste göras idag. Önskar er en bra tisdag!


Så här glad är hon för det mesta!

25 jan, står upp själv för första gången. Är 8½ månad.



Mission completed! Kan man sitta ner och kika i boken.

Inga kommentarer: