torsdag 20 januari 2011

Dagens planer

Inatt hoppade Smilla över vaknandet vid 03.00, istället vaknade hon 04.30. Då var hon ganska pigg och inte alls ledsen, istället låg hon och snackade en liten stund.  Lite jobbigt då man själv helst av allt vill sova. Precis som vanligt så somnade hon om lagom tills jag var pigg. Så där fick jag ligga och vrida och vända mig en stund innan John Blund dök upp igen. Sen sov vi till kl var 07.10 då K kom in och väckte oss brutalt genom att tända taklampan och börja snacka. Höll ju på att få en chock. Kanske borde han tända en lite softare lampa än taklampan?!?!

Nu är frukosten avklarad så vi ska ta och göra i ordning oss för dagens aktiviteter. Vi börjar med att ta ut hunden på promenad. Måste också dra igång tvättmaskinen innan vi går ut. Jag tror att det blir en 5-kilometersrunda idag, måste röra på mig nu så jag kommer i form. I eftermiddag kör vi till stan och träffar några vänner och deras barn. Funderar på att köra in lite tidigare så att jag hinner ta en snabb runda i affärerna, bara för att kolla vad som finns där. Efter fikan ska vi träffa K och göra ett ärende på banken.Tja, sen blir det väl hemåt för en bit mat och kanske (förhoppningsvis) en kort springrunda. Jag är så sugen på att springa nu!