måndag 31 januari 2011

Återblick till söndagen

Vilket otroligt härligt väder det var igår! Solsken, klarblå himmel, lite +grader och så gott som vindstilla, det var nästan så man fick vårkänslor. Jag och Smilla njöt verkligen av promenaden ner till den andra sjön som ligger nära oss. Vägen dit är ganska kuperad med långa uppförsbackar. Det kändes xtra gott att gå i MBT-skorna då.Jag gillar verkligen de skorna! Allt som allt fick jag ihop 7,5 km igår. Väl framme önskade jag att jag hade haft med mig en termos med kaffe så hade kunnat njuta av en kopp nere vid den nästan öde stranden. Det var så mysigt att strosa runt där, ville nästan inte ta mig hemåt. På vägen hem var den rena rama rusningstrafiken på vägen till sjön, mötte jättemycket folk som var på väg ditåt. De flesta med en kikare eller en kamera hängandes runt halsen. Flera dem var dessutom väldigt pratglada och skulle stanna och tragga med en. Ett tag kändes det som om vi inte kom nån vart för folk skulle prata. Nu börjar folk verkligen krypa fram från sitt gömställe under stenarna. De hade väl drabbats av vårkänslor.

Väl hemma fick vi lite bråttom för Annika kom med sin lilla Emma på playdejt som det så vackert heter. Vi hade en riktigt mysig och trevlig stund. Tyvärr ses vi alltför sällan kom vi fram till så det ska vi se till att ändra på. Hon går också på mammaledighet snart, hon har BF i början av mars. Så då minsann ska vi hitta på en massa skoj!

Bäst av allt med hela söndagen var att K kom hem! Oj, vad vi hade saknat honom!


Nere vid vår sjö


På promenad till den andra sjön

Öde badplats. Här är det smockfullt en vacker sommardag.

1 kommentar:

Mamma Johanna- livet på Limhamn sa...

Låter som en alldeles perfekt söndag! Ni bor på ett väldigt vackert ställe!

Javisst var teckningen underbar? Har svårt att tro att någon kan åstadkomma något lika vackert....

Kram!