tisdag 1 februari 2011

Håll tummarna!

För nu ska vi ut på ett litet äventyr jag och Smilla. Vi ska åka tåg idag till Örebro. Håll tummarna att SJ funkar som det ska och håll tummarna att det finns vänligt folk som hjälper mig att  lyfta ombord resevagnen och håll tummarna att man slipper en massa onda blickar för att man reser med barn. Fast det sista s*iter jag ärligt talat i, deras problem om de tycker det är ett problem. Mest av allt håll tummarna at SJ är i tid.

Resan beräknas ta 3,5 timmar om allt flyter på som det ska. Vi har ca 30 min i Mjölby då vi kan få lite frisk luft. Sen kommer pappa och hämtar oss i Örebro.

Väskorna är packade och vi är rätt så klara, ska bara ta och fixa till oss så vi ser anständiga ut.

Hujja, vi kommer att sakna K!! Gör det redan. Men vi blir ju inte borta så länge. Och som sagt, det kan avar skönt att längta ibland.

Nu måste jag sätta fart om vi ska hinna med nåt tåg idag.

1 kommentar:

malin sa...

Hej!
Ja jag försöker hålla samma tider varje dag, ungefär. Brukar ta en promenad på fm men nu pajjade vagnen igen så då sket det sig helt enkelt. Hade läkartid 11.30 och tänkte att det blir perfekt för då sover hon på vägen dit och sen hem igen men icke då. Men jag försöker få in sovrutiner så gott det går.