fredag 11 februari 2011

Beslutsångest

Hmmm vilket ska jag välja? Ska jag ta min sovmorgon lördag eller på söndag? Har universums beslutsångest. Imorgon ska vi iväg tidigt på morgonen, ska på invigning kl 09.00 på min/vår gamla arbetsplats. Gissa hur vi träffades jag och mannen min? Så då kan jag ju lika gärna skippa min sovmorgon imorn om jag ändå måste upp och piffa till mig. Kan ju lika gärna offra mig och gå kl 05.00 eller när nu donnan tycker det är lämpligt att starta dagen. Imorse satte hon igång och kvittrade som en kanariefågel strax efter 05. Lovar att då kan man hålla sig för skratt. Imornkväll ska vi iväg till fina vänner på middag och kommer förmodligen hem framåt natten, så då borde ju en sovmorgon vara rätt fint. För tyvärr tar ju Smilla ingen hänsyn till vilken tid hennes mamma lägger sig. Hon borde visa lite mer barmhärtighet på den fronten tycker jag. Ibland är det bra att skriva ner saker för nu har jag fattat beslutet att ta min sovmorgon på söndag. Hoppas bara att K inte tänker i samma banor som jag. Ska nog slänga fram mitt förslag att jag tar donnan imorn och han får sovis. Tihi. Men vad skönt nu har jag ju löst problemet så nu kan jag koppla av. Nu ska jag ut i köket och fylla på godisskålen!

1 kommentar:

Johanna sa...

Haha, ja vilket problem! ;) Tycker du gjorde rätt som valde söndag. Då ska jag också ha sovmorgon! Längtar...

Låter som att ni har en riktigt trevlig helg framför er!

Kram!