tisdag 8 februari 2011

Storm!!!

Inatt blåste det upp rejält, trodde emellanåt att taket på huset skulle flyga sin väg. Konstigt att blåsten kan störa en så mycket som den gjorde. Vi sov oroligt hela natten jag och K, Smilla hon sov som en stock. Jag drömde an massa konstiga drömmar om lastbilar fyllda med flyktingar som trillade ner från himlen och hur vi försökte undkomma dem, de brinnande lastbilarna alltså inte flyktingarna. Märkligt. Ibland undrar jag hur hjärnan kokar ihop allt där inne...

Imorse när vi vaknade var det strömavbrott. Becksvart ute. Det var bara till att elda i kaminen så vi kunde värma Smillas välling på den. Tände lite ljus och det var faktiskt lite mysigt att skrota runt i mörkret en stund. Vid 8-snåret kom strömen tillbaka. Det första jag gjorde då var att brygga kaffe. Så insanely kaffesugen var jag!

Nu blåser det inte riktigt lika mycket ute men en del. Får väl ut och inspektera var trädgårdsmöblerna nere vid sjön har tagit vägen. Väldigt dumt att inte plocka in dem för vintern. Vi såg imorse att ett och annat träd hade gett upp om livet och trillat ner på backen. Grannen har ett träd som ser ut som lutande tornet i Pisa. Hoppas bara det inte trillar ner.

Vi får väl ut om en stund och rasta den fyrbenta. Tror nog vi håller oss cykelvägarna idag. Vill inte riskera att få ett träd på skallen. Vore ju illa.
Och där hann strömmen försvinna ett par gånger innan inlägget hann publiceras.

Ikväll är det zumba! Jeeeej!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Låter som en smart idé att hålla sig på cykelvägarna!
Här klarade vi stormen ganska bra må jag säga, lite omkringblåsta grenar men inte mer vad jag har märkt än så länge iaf.

Jadu, ens drömmar kan ibland få en att ifrågasätta om man verkligen är riktigt klok..... =)

Kram!

malin sa...

Härligt! Kör hårt nu!!