lördag 5 februari 2011

Bra lördag! Mys med Smilla och 9 km löpning

Den här lördagen känns verkligen som en bra lördag. Jag och Smilla gick upp kl halv 7 imorse. Hon roade sig själv en stund och sen när hon var trött på det lekte vi jagis. Hon i gåstol och jag jagade henne. Ojoj som hon skratade! Sen fick jag och K för en gångs skull äta frukost ensamma, Smilla somnade nämligen precis innan. Riktigt trevligt! Det blev  till och med färska frallor till frukost. Lyx! Därefter hoppade jag i mina löparkläder och stack iväg och sprang en runda i blåsten. Det blev hela 9 km med ganska så kuperad terräng. Jag hade nog kunnat springa lite till för jag var inte alls trött. Men jag var tvungen att springa hemåt då vi skulle iväg till svärmor en runda. Kombinationen endorfiner och bra musik fick mig på springhumör. Hemma igen och snabbt in i duschen och sen iväg. De blev en kort fika hos svärisen. Nu är vi hemma och slappar i soffan. Nice! Ikväll ska vi iväg till Henrik och Malin, de ska bjuda på en bit mat. Bäst av allt är att de brukar kunna bjuda på väääldigt god mat. Gissar på att vi hamnar i soffan framför tv;n och kollar på melodifestivalen. Inte min favvo heller och egentligen bryr jag mig inte ett skvatt om den men man får väl kolla med ett halvt öga. Gillar inte sån musik så värstans mycket. Nu ska jag ut i köket och tömma diskmaskinen. Jeeej! Ha en trevlig lördag!

1 kommentar:

malin sa...

Vad händer i dag söndag då? Mera löpning?
Var evigheter sedan jag sprang, ska ta upp det så småningom.

Kram