måndag 28 februari 2011

Glädjens dag och måndagslistan!

Hujja, det har verkligen varit en busy dag idag! Började med att jag och Smilla sov en god stund på morgonen, sen var det fix och trix så vi kunde fara till Markaryd och hälsa på hos Annika. Där bjöds det på frukost och en massa trevligt snack. Smilla trivdes som fisken i vattnet där och lekte loss i nåra timmar med Emmas leksaker. Sen bar det av hemåt igen för att invänta mina föräldrar som ska var hus-hund- och kattvakt när vi är iväg. De dök upp strax efter att vi hade kommit hem från Markaryd. Eftermiddagen spenderades med dem. Jag passade även på att springa en runda eftersom jag hade barnvakt för ovanlighetens skull. Resten av kvällen har sprungit på i olika sysslors tecken. Kollade givetvis på Halv åtta hos mig. Drabbades av akut illamående strax innan programmet men det kom och gick, vette tusan vad det var.

För Smilla har det varit en glädjens dag! En massa lek och bus. Hon var fullständgit överlycklig när hennes mormor och morfar kom, och som de har busat med henne. Hon gillar att känna på morfars skägg. Hahaha så sött! Stackarn var helt slut när det väl var dax att sova för natten. Hon kunde knappt komma till ro utan for runt som en virvelvind i sängen. Nallar och täcket fög huller om buller. Phua! Det var en ovanligt svettig procedur att lägga henne ikväll. Hoppas hon nu sover lugnt och fint hela natten.

Hoppsan, får inte glömma måndagslistan!
Idag måndag, är jag glad för att...
  • mina föräldrar äntligen är här!
  • att de är så snälla att de ställer upp och passar huset, hunden & katten när vi är i Thailand. TACK!'
  • att jag har världens sötaste och underbaraste unge. LOVE!
  • att vi på torsdag äntligen åker till Thailand och får 2 veckor tillsammans:)
  • för att jag och Smilla hade några underbart mysiga timmar hos Annika i förmiddags.
  • för att jag kom iväg ut och sprang en runda.
  • att jag ligger i hyfsad fas med all packning inför resan.
  • att jag ska till Kristianstad imorgon och inhandla det sista.
  • att jag och K hade en supertrevlig helg tillsammans med goda vänner.
  • att det står oerhört vackra och färgglada tuplaner i sår salong och lyser upp vardagen.
  • att tvätten är tvättad.
  • att jag har en del roliga saker inplanerade i mars.
  • att jag snart får gå och lägga mig;-)
Tja, det var väl det hela för den här gången. Jag hoppas er måndag har varit lika bra som min.

Bjuder på lite bilder på sötisen

Förkyld men på hyfsat gott humör förra veckan

Kämpar eller ber?

Aaah kom upp på benen!

Smilla gillar att krypa under bord och stolar. Här raseriutbrott.

Katten, stackarn har inget bättre namn.

Alldeles färsk för nästan 10 månader sen. Inte många timmar gammal min skatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så härligt med måndagslistor!