lördag 12 februari 2011

Invigning, röjning och middag!

Imorse vid halv nio åkte vi iväg till min/vår gamla arbetsplats för invigning. Det var riktigt kul att se hur fin den gamla fula skolan hade blivit. Skoj att träffa f.d kollegor och prata lite med dem. Nästan så jag blev att längta lite tillbaka till jobbet igen. Men det var en relativt snabbt övergående känsla.Tur det!!  Bäst är ju att vara hemma med Smilla. Love it!

Väl hemma igen blev det en kopp kaffe och en munk till det. Mums! Nu har jag skickat ut K och Smilla på långpromenad i det fina vädret. Wow, det är gott att vara själv hemma. Helsta av allt hade jag bara legat här i soffan och slappat en stund men det finns det inte tid till. Istället ska jag ner och röja bland kartonger och annat bröte. Vi har en massa s*it som ska köras till tippen innan vi kan börja renovera det sista i huset. Har bl a bokkartonger som ska skänkas bort, kläder som till RK och annat som ska till tippen. Ska bara ladda upp med bra musik så blir det säkert lite roligare.

Ikväll ska vi till Markaryd till goda vänner på middag. Det ska bli hur kul som helst. Vi är tre par som brukar turas om att hålla i middagarna med jämna mellanrum. Brukar alltid vara småtrevligt. Då kan Smilla röja loss med de andra kidsen Emma, Ceasar och Hailey.

Nu måste jag sätta fart om jag ska hinna med nåt överhuvudtaget! Ha en bra lördag alla ni:))

Inga kommentarer: