fredag 4 februari 2011

Hemma i Skåne igen!

Nu är vi hemma i Skånelandet igen efter 3,5 timmars tågresa. Det snöade när vi lämnade Köping imorse. Här nere är det mildgrader och slask. Ska erkänna att det är riktigt skönt om snön försvinner nu. Gillar ju snö men nu är jag trött på den. Trött på att bråka med vantar och mössor och halsdukar.

Tågresan flöt på rätt bra. Smilla blev kinkig mot slutet av resan och kunde inte komma till ro och somna i min famn så det blev lite svettigt den sista halvtimman att försöka underhålla henne. Sista fem min så blev hon hysterisk och började gallskrika, då packade jag ihop våra saker och hängde henne i Babybjörnen. Hon slocknade i den så jag hann inte få på henne ytterkläderna. Fick vira in henne i en sjal som jag hade och be K möta upp oss vid tåget. Stackars liten kråka var supertrött.

Vi hade det supermysigt hos mamma och pappa i några få dagar. De har verkligen myst, gosat och pysslat om den lilla Smillan. Tror att bägge parter har njutit av varje sekund. Och det var skönt att gå på stan själv utan barnvagn, annars är ju den lilla kråkan med mig i stort sett överallt. Gott att bara ta en låååång dusch utan att behöva roa nån på andra sidan duschväggen. hahaha. Nu dröjer det inte länge tills mamma och pappa kommer ner hit igen. De ska vara hus-hund- och kattvakt när vi far iväg. De är så snälla mina föräldrar!

Om nån timme kommer K hem från jobbet och då är det fredagsmys. En bit mat och nåt gott att dricka. Ska bli trevligt att han kommer hem, vi har ju knappt setts på en vecka.

Ha en mysig fredag kära bloggläsare!

Smilla säger hej då till mummo och ukki på tågstationen i Örebro imorse.

Inga kommentarer: