söndag 27 februari 2011

Lördag & söndag

Just nu är det lite tråkigt bloggande av mig. Men det blir lite så när datorn inte vill leva. Men från och med imorn blir det bättre.

Vi hade en jättetrevlig kväll igår med goda vänner från Lund, Emma och Tomas och deras lilla Elise. Tjejerna var nyfikan på varandra och verkade trivas i varandras sällskap medan vi åt 3-rättersmiddag. Vi bjöd på avocadosoppa med foccaciabröd till förrätt, fläskfilé-och vildsvinsfilé som var marinerad i kaffe och soja och till det mos gjort av potatis (nähä) palsternacka och purjo och till det en kantarellsås och haricovert(stavas det så?)  inlindade i bacon, till efterrätt bjöd vi på cheesecake och kaffe. Vi fick beröm för maten så den var nog god.

Vi roade oss med att spela spe, Bezzerwizzer heter det. Rätt kul faktiskt. Jag och Tomas vann! Jeeeej!

Idag ska vi strax iväg till stan och ta en promenad med Henrik och Cilla och deras Malte och hunden Kozmo. Vi tar nog med vår byracka oxå. Gissar att vi åker iväg nånstans och tar den där promenaden i naturen. Efteråt blir det en kopp kaffe. Sen hemåt för att tillbringa resten av dagen hemma. Måste fixa lite inför imorgon då mina föräldrar kommer på eftermiddagen. Förmiddagen ska jag och Smilla tillbringa hos Annika och hennes Emma i Markaryd. Kul!

Hoppas ni får en bra söndag!

1 kommentar:

malin sa...

Wow vilken häftig meny, annorlunda måste jag säga.
Har ni nedräkning nu? Önskar jag med hade en resa inbokad, viktigt att ha något att se fram emot. Men jag får helt enkelt se fram emot den svenska sommaren (mmm får se hur den blir).

Kram