onsdag 2 februari 2011

SJ SJ SJ...hopplösa SJ.

Efter lite förseningar tågförseningar igår så är vi nu hemma hos mina föräldrar i Köping. Givetvis var SJ försenat, 30 min så det innabar att min väntetid i Mjölby försvann, vilket var helt okej när jag väl fick reda på att tåget skulle invänta oss. Hade det tåget inte väntat på oss hade vi haft 2 timmar att fördriva i Mjölby. Tur vi slapp det. Smilla skötte sig utmärkt under hela tågresan. Hon somnade ca 20 min efter att vi hade klivit på X2000, trots att vi hade en superledsen unge som satt bakom oss. Tyckte så synd om föräldrarna för de såg verkligen plågade ut. På det andra tåget mellan Mjölby och Örebro satt Smilla och roade sig själv med sina strumpor under hela resan. Så visst flöt det på bra, det enda jag kan "klaga" på är attt folk inte är särskilt hjälpsamma när man kommer med alla sina grejjer. De enda som är riktiga gentlemän är äldre pensionärsmän, åh de hjälper en gärna och snackar med en. Träffade på en mycket trevlig äldre man, han var nordisk- och svenska mästare i bridge (inget jag begriper mig på) och han och jag hade ett trevligt samtal. nu hoppas vi bara på att hemresan går fint också.

Vi har det bra här uppe! Mamma och pappa pysslar om Smilla och hon tycks älska att vara med dem. Inte så konstigt då hon har världens bästa mummo och ukki! Vi har inte gjort så mycket än, mest slappat. Men snart ska jag snöra på mig löpardojjorna och sticka ut och springa en långrunda. Vädret ser ut att vara fint, solsken. Det gäller ju att passa på när jag har nån som kan passa Smilla.

I eftermiddag eller imorgon ska jag träffa en gammal vän som bor kvar här i stan. De är inte så många som gör det. De flesta är utspridda över Svea eller nån annanstans i världen. Vi ska ta en liten fika på stan jag och  Linda. Trevligt! Ska också träffa min bror, om nu inte hans ungar är sjuka.

Nu är det dax att sätta fart i alla fall!

Här är några suddiga bilder från tågresan.
Smilla på tåget mellan Mjölby och Örebro.

Smilla sover i min famn på X2000.

Inga kommentarer: