måndag 14 februari 2011

Måndagslistan

Alla hjärtans dag idag. Jag är inte så mycket för sånt. Kanske mer när man var yngre men inte nu. Här är det lika förkylt som igår. Smilla sov sådär hela natten. Mycket bök fram och tillbaka. Hon var supertäppt i näsan igår när hon skulle sova. Stackars liten.

Idag tillbringar vi dagen hemma. Vi får väl ta oss en kort promenad så hon får lite frisk luft i alla fall. I övrigtblir det till att tillbringa tiden på golvet med henne. Dagens planer blev ju inställda pga sjukdom.

Hittade måndagslistan hos http://jennyn.se/ Trevligt! Ska försöka mig en jag med.

Idag, måndag är jag glad för:
  • att Smilla trots sin förkylning är på hyfsat gott humör.
  • att K gick ut med hunden imorse så slapp jag och Smilla stressa iväg med honom efter natt med halvdålig sömn.
  • att avocadon jag precis mumsade i mig var så himla god!
  • att resan till värmen närmar sig med stormsteg.
  • att helgen som gick var helt underbart mysig, tillbringades med goda vänner och familjen.
  • att kaminen håller oss varma i det kyliga vädret idag
  • KAFFE
  • att bilnyckeln fortfarande fungerar trots att jag råkade tvätta den i tvättmaskinen igår. Phuu...
  • att det bara är 2 veckor kvar tills mina föräldrar kommer hit och är husvakt.
  • att det inte finns godis här hemma för jag är extremt sugen just nu. hahaha
  • att jag trots det gråa och kyliga vädret är sugen på att sticka ut och springa en kortis ikväll.
  • att ryggen mår rätt bra idag!

    En förkyld Smilla
    Blivit duktig på att stå mot möblerna på egen hand

Inga kommentarer: