fredag 25 februari 2011

Teknikens under!

Gjorde det mesta igår för att återuppliva min laptop, men nope den har gett upp helt och hållet. Jag får låna makens laptop istället, enda tråkiga är att han har med sig sin på jobbet så bloggandet får bli på kvällstid nu i nåra dar. På måndag kommer mina föräldrar och de har med sig deras laptop så då kan jag ju låna den. Jeeeej! Det får helt enkelt bli en ny sen när vi är hemma från resan.

När tekniken inte funkar märker man hur beroende man är av den. Ofta när Smilla sover på dagarna brukar jag ta mig en kopp kaffe och kolla era bloggar. Igår kunde jag inte det. Så då tog jag fram svabben och torkade golven i hela huset och städade och fixade och donade. Nog för att jag brukar göra det även om jag har en dator;.-)  Det enda som är riktigt trist med att vara utan dator är att all min musik på Spotifyen är där. Jag lyssnar på musik varje dag. Nu kommer jag bara åt den via min Iphone. Tack och lov för den i alla fall!

Nåja, nog om det! Idag väntar besök på en förskola här i byn.  Ska bli spännande! Vi har nog bestämt oss redan men vill ge även denna en chans. Så K kommer hem redan till halv 1 idag och sen håller han helg efter det. Underbart! Ska se om jag kan lyckas fixa till lite tid till mig för en springrunda. Är jättesugen på att springa idag med tanke på vädret.

Sen blir det väl en lugn fredgakväll i vanlig ordning. Imorgon väntar en mysig dag med renovering och middag med goda vänner.

Ha en bra fredag!

1 kommentar:

malin sa...

Japp träningen gick bra och så skönt att det gick bra med Alma, vet att någon dag kommer det inte gå lika bra, så jag är tacksam för de dagarna som funkar.

När är det ni åker förresten?