söndag 13 februari 2011

Usch usch stackars liten

Inatt när vi kom hem så var Smilla ganska rinnig om näsan. Ett par timmar senare vaknade hon och var jätteledsen och då hade hon blivit superförkyld. Hon somnade och sov ganska gott trots allt. Imorse när jag kom ner var hennes näsa som en öppen kran. Det rinner konstant ur den. Även om hon är jätteförkyld så är hon på relativt gott humör. Nu ligger hon och sover i sin lilla säng med sina nallar. Får se hur länge. Jag la lite böcker under huvudändan på hennes säng så det ska vara lättare för henne att andas. Messade till grannen för att kolla om hon hade nån pipett över till snorsugen och det hade hon. Ibland är det kass att bo på landet när det inte finns söndagsöppna Apotek. Jag ska se till att bunkra upp med såna hemma.

Lite trist att hon är sjuk, det innebär att kommande veckans planer rubbas. Lund imorgon är inställt pga Smillas förkylning och Elises magsjuka. Hujja, magsjuka vill vi verkligen inte ha! Tisdag blir eventuellt också en hemmadag, då skulle vi ha träffat Sara och lilla Sigrid, men Sigrid är inte så gammal så vi vill inte smitta henne med snorandet. Resten av veckans planer får vi ta det lite som de kommer. Det enda jag är "glad" för är att det är bättre hon är sjuk nu än om 2½ vecka när vi ska åka. Förhoppningsiv hinner snuvan lägga sig till dess. Kanske blev hennes immunförsvar lite nedsatt nu när hon fick MPR-sprutan i ´torsdags? Vad vet jag.

Nu ska jag ner i källaren och fortsätta röjandet från igår.

HA en fin söndag!

1 kommentar:

Johanna sa...

Ajdå, vad tråkigt!! Hoppas lilla Smilla kryar på sig snabbt!

Kram!