söndag 27 november 2011

Första advent och storm

Det är några dagar sen jag var här inne och skrev. Det har varit fullt upp med allt möjligt. På kvällarna har jag inte haft lust eller ork att skriva nåt. Men idag ska jag ta och uppdatera mig bland era bloggar, först måste det njutas av första advent. Det är helt galet att det redan är första advent. Inget vidare adventsäder med tanke på det blåser så gott som storm här nere i söder. Ibland känns det som om taket ska lyfta.

Jag adventspyntade igår eftermiddag när vi kom hem från Kristianstad där vi tillbringat dagen. Jag och Smilla shoppandes medan K jobbade då de hade öppet hus på hans jobb. Jag och S hann med Leksaksjätten där vi köpte en spis till henne i julklapp, därefter blev det en tur till Eko strax utanför Kristianstad. Där har jag inte varit på år och dar. Det blev julblommor, ett Pippi-pussel, och två adventsstakar. Gissa om det var mycket folk där?! Nästan för mycket. Efter Eko rattade vi Volvon mot stan igen och där hann vi med att besöka de flesta butiker. Jag köpte inget till mig själv för det gick inte att prova kläder med en ointresserad liten tjej i vagnen. Har insett att om det ska shoppas till en själv då får hon ta och stanna hemma med sin pappa. Till Smilla blev det nya vinterskor från Ecco. Jag hade tur och sprang på ett bra erbjudande, 200 kr rabatt! Så jag betalade bara 599 kr för hennes skor. Me like!

Kvällen ägnde jag och K till att hänga i soffan efter att S hade somnat. Det blev räkor och vin och till det Så mycket bättre. Jisses vad duktig Laleh är! Helt insane.

Idag blir det nog en innedag om inte S prompt vill ut i stormen. Då går vi kanske ut en stund. Annars väntar en lugn första advent med lite tvätt och städ.

S på McDonken igår

Smillas nya skor fån Ecco

S pysslar för sig själv imorse

Vilostund med nallarna

2 kommentarer:

Angelica sa...

Hihi,vilken sötnos!

Sofie sa...

Vilket kalas erbjudande på skorna, sådant gillas! haha så söt hon är, skönt med en vilopaus bland nallarna gissar ja! jo vårt hus är på 150 kvadrat, så här borde vi tre plus vår lille katt verkligen få plats!