onsdag 30 november 2011

Värme

Åh det bästa med den här tiden på året är att elda i kaminen! Vi är nästan lite knasiga med det. Här eldas det morgon och kväll. På morgonen när jag och S kommer ner för att äta frukost så har K tänt en liten eld. Så fort jag kommer hem från jobbet tänder jag eld i kaminen. Ljuvligt. Det ger en sån härlig myskänsla och värme. Att investera i en kamin är bland de bästa vi har gjort. Om jag minns rätt så installerade vi den för 3 eller 4 år sen och den är som sagt flitigt använd. Jag tror att alla i den här familjen gillar den lika mycket, både människor och djur. Hunden och Katten brukar ligga och lata sig framför kaminvärmen då och då. Och ibland brukar jag faktiskt också lägga mig framför den för att värma mig.

Vi har givetvis satt upp ett skyddsgaller runt den för att S inte ska brännna sig på den. En kompis vars mamma jobbar på sjukhus har berättat om de brännskador som små barn kommer in med efter att brännt sig. Fy katten, det vill man inte vara med om. Vi har ju vänner med små knattar och jag hade fått en hygglig ångest om nån av de andra barnen hade skadat sig.



Vår katt som precis har slumrat i värmen från kaminen

1 kommentar:

Lina sa...

Åhh vad mysigt! Skulle vi behöva här hemma (bor iof i lägenhet....). Är svinkallt jämt, och har man över 20 grader gör hyresbolaget inget åt det... vi har 20,1 - 20,2 grader.... Irriterande till max. Förhoppningsvis har vi eget hus med kamin om inte alltför länge....

Hoppas du mår bättre idag!

Kram