måndag 21 november 2011

Löpning och funderingar

Idag känns det riktigt gott i kroppen efter löpningen igår. Jag har haft ett lite längre uppehåll från löpningen nu, mest varit nån sporadisk runda då och då. Men nu är jag på gång igen. Jag blev bara så himla trött på mörkret och löpningen. Min mans arbetstider underlättar ju inte direkt att sticka ut på en runda heller. Men nu har jag hittat en perfekt runda på ca 5km som jag kan springa de kvällar han kommer hem sent. Det är ju problemet med att bo på landet, finns ingen belysning längs med mina favvorundor för de går i skogen. Nu har jag iaf hittat en runda som går i byn med upplysta gator. Den är lagom kuperad med så det är bra. Det blir en ny löparrunda ikväll när K kommer hem från jobbet.

Jag hoppas även på att få hem min laptop så jag kan köra igång med Jillians 30 day shred igen. Hihi måste ju komma lite mer i form för Thailand. Och som vanligt,jag vill inte gå ner en massa i vikt utan mer tajta till kroppen. Jag tycker att tjejer/kvinnor med lite former är snyggare än vandrande lyktstolpar. Jag vet att det finns de som har problem med att gå upp i vikt, det är inte det jag säger. Jag måste ärligt säga att jag inte begriper mig på det här med att vara pinnsmal, men att självvalt banta ner sig för att bli helt formlös, nää not nice. En trend som är obegriplig för mig, en kvinna ska ha lite former anser jag. Sen att det är snyggt att vara vältränad är ju annat.

Oj vad svamligt det blev. Nåja. Nu dags att jobba.

4 kommentarer:

Malin sa...

Vad skönt att du kommit i gång med löpningen =)

Filmen får 4 av 5 av mig, jag tycker den första filmen är den bästa men den här var riktigt bra med, längtar förstås tills sista delen kommer. Vet du när?

Sofie sa...

instämmer helt!! former är snyggt och det ser sunt ut!! när far ni till thailand?! Kram

Lina sa...

Vad härligt att du kommit igång med löpningen igen!Har funderat flera gånger på att ge mig ut, är ju ändå varmt och snöfritt men sen blir ju så trött när H somnat på kvällarna. Men det kanske är då man behöver det som mest?!

Är det Jillian från BL?

Hoppas ni fått en bra start på den nya veckan! Kramar

Johanna sa...

Former är snyggt! Tyvärr försvinner min rumpa o mina bröst när jag går ner men lite höfter har jag iaf kvar o rumpan får man ju träna snygg. Nu ser den ut som en kärringröv, speciellt till min fläskiga rygg =)Yummie!