söndag 20 november 2011

Trista besked

Denna söndagen känns både bra och dålig. Dålig för att jag har fått trista besked direkt på morgonkvisten. Min kusin gick bort i cancer tidigt imorse. Hon var inte gammal och efterlämnar barn efter sig. Det känns väldigt tragiskt och ledsamt. Hemska j-la skitsjukdom!! Livet kan allt vara orättvist emellanåt.

En timme senare var det dags för nästa tråkiga nyhet. Min vän och f.d kollega H, hennes son J blev allvarligt misshandlad i natt på en fest och ligger nu på sjukhuset med svåra skador. Han är världens snällaste kille så det känns också helt ofattbart. En kille på 18 år som alltid bryr som alla. Nu hoppas jag att allt blir bra med honom!

Jag har haft lite att smälta idag. Så för att hålla styr på tankarna har jag putsat fönster här hemma och fått en del annat gjort. Efter fönsterputsandet stack jag ut och sprang en runda med doggisen. Jag hade även tänkt köra Jillians pass men dvd:n funkar inte på K's dator. Min är iväg på nåt meck för gps ska installeras i den eller nåt. Därav mitt dåliga kommenterande hos er. Jag tror jag får den imorgon. Jag har även hunnit med att tvätta lite idag och snart ska jag fixa lunch åt oss. Får se om jag hinner med en runda med dammsugaren med. Måste först ut med S i den friska luften så hon får röja lite. Senare i eftermiddag ska jag inventera julbelysningen här hemma. Jag måste helt enkelt köpa nytt för det var några som gav upp förra julen. Har ni börjat pynta än inför advent?

Nu vaknade donnan så det är lunchdags nu.


Dags att springa!
Katten myser med Smillas gosedjur Nina.

4 kommentarer:

Lina sa...

Men usch vilken början på dagen. Jag beklagar sorgen!

Kan lägga upp receptet i dagarna som kommer.

Har den första boken hemma men har inte läst nån av dem. Har funderat på om jag ska göra det eller ej. Oftast är ju böckerna bättre....

Kramar

Johanna sa...

Nämen usch, vilka hemska besked! Beklagar verkligen sorgen och hoppas att din väninnas son återhämtar sig helt och snabbt!

SV: Angående dagis så är vi lite besvikna på att de är oärliga. Hävdar att vi ska betala maxtaxa trots att jag är student/mammaledig. O de har ju också sagt att Linnéa förlorar sin plats om jag inte jobbar minst halvtid. Ingen annan förälder har under de 20åren de haft öppet varit föräldraledig på heltid. Jag är den första enligt dem. Säkert! Allt handlar om att de vill slippa ta en ännu ett barn utan hellre föredrar att föräldrar och arbetsgivare ljuger. Men eftersom jag inte nöjer mig med lögner så har jag tagit kontakt med ansvariga i kommunen och påtalat för dagis att jag vet vad som gäller egentligen. Detta dagis är privat men de lyder ju ändå under samma lagar som kommunala.

Jadu, BF är det snart! Kan inte riktigt förstå det, fast det kunde man ju inte första gången heller =) Mår sådär, men det är bara att stå ut =)
Kramar!

Camilla, mamma till André sa...

Hej där! Jag kände igen mig i dig och sorgen. Jag beklagar sorgen och håller med om att det är ond sjukdom som tar så många underbara människor ifrån oss. Jag förlorade min äldsta bror i somras i cancer och jag kan forfarande inte fatta att han är borta. Nu kommer tårarna när jag skriver detta. Saknar honom så...får nog ta och skriva av mig lite i min egen blogg. Det är ju läkande för kropp och själ att reflektera och bearbeta sorgen. Kommer kolla in din blogg mer...:) Kram

Sofie sa...

nejmen fy, att livet kan ta sådana otäcka vändning ibland. Jag är så ledsen för dig och dina nära, vi får hålla tummarna hårt att han återhämtar sig efter skadorna. Det gäller ju att lev här och nu till fullo, men det är ju så lätt att ta livet så självklart. Skickar ett gäng styrkekramar!