söndag 2 september 2012

Adoptionstankar igen

Jag hinner inte blogga om dagarna just nu. Det händer så otroligt mycket på alla fronter att bloggandet hamnar längst ner. Inga märkvärdiga saker men jag kan lova att det är fullt upp.

Idag har vi iaf varit på föräldrautbildning inför adoptionen. Gång nr 2 var det idag. Lika spännande och nyttigt som förra söndagen. Lite känslosamt idag och mycket tankar och funderingar som väcks men samtidigt förstärks känslan av att "yes vi ska göra detta". Efter både föregående gång och idag så har landfrågan tagit en helt ny vändning för oss. Och nej, jag kommer inte att skriva vilka länder vi funderar på. När allt sen är klart berättar jag för er.

Det är otroligt intressant och lärorikt att lyssna på de andra kursdeltagarna samtidigt som man blir lite tvingad att rannsaka sig själv. Jag ser redan fram emot nästa lördag när det är dags för gång nr 3. Då ska vi prata mer om anknytning m.m. Det är ärligt talat så mycket som snurrar i skallen på mig just nu som har med både adoptionen att göra och med en massa annat.

Hemskt ledsen men kommenterandet hos er som jag brukar skriva hos ligger lite lågt just nu, dock läser jag era bloggar :) Ska bara samla lite kraft i veckan så hör ni från mig igen.

Nu ska jag sova.....zzzz....zzzz...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz............................................



5 kommentarer:

Jespers mamma Sara sa...

Vad bra att föräldrautbildningen känns givande, förstår att det blir mkt tankar där.

Ibland kan det nog vara bra med svackor, både med bloggar och löpning, så man får en chans att bara vara.

Sv; ja är verkligen nöjd med tiden, det gick så bra att springa! Och jag planerar att fortsätta springa, blir väl lite mindre nu när jag har innebandyn oxå men jag vill inte sluta när det gått så bra och jag längtar ut efter en löptur!

Jespers mamma Sara sa...

Vad bra att det är en givande och lärorik kurs! Förstår att det blir många tankar och känslor runtom.

Svackor kan vara bra i både löpning och bloggning, så man får en chans att bara vara!

Sv; det gick jätte lätt att springa så jag är så nöjd med tiden. Kommer försöka fortsätta med löpning för jag har fastnat för det, tycker om att komma ut!
Men nu har jag innebandy 2 ggr i veckan så jag får minska ner löpning lite, men den behöver man ju där med.

Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen sa...

kan tänka mig att många tankar väcks och man "tvingas" tänka efter och fundera över saker man annars kanske inte skulle reflektera över. Spännande resa ni har framför er!

Seminariumen är än så länge bara numrerade 1-4 så har ingen aning! kursen heter "att leda och bedömma lärande"... så har nog med det att göra! ;)

Fiffi sa...

Alltid härligt och givande med bra kurser! :O)
Jag följer er resa mot adoption med spänning!
Kramar

Lina sa...

E så spännande och roligt att få följa med i er resa med allt runt adoptionen!

sv:Denna vecka är verkligen full med allt, föräldramöte, 2års kalas och fortsatt utredning med H:s urinvägsinfektionen. Så en salig blandning med både roliga och lite jobbigare saker.

Kramar