torsdag 20 september 2012

Varning för äckligt positivt inlägg!

Oj vad det är svårt att hinna blogga nu. Jag fattar inte hur en del bloggare hinner skriva ett flertal inlägg om dagen. Jag får ju inte ens ihop ett om dagen numera. Dagarna är rätt crazy just nu, på ett härligt sätt. Vissa dagar finns tankarna på att lägga ner bloggen, men jag är nog inte där riktigt än. Så vissa veckor får det bli fler inlägg än andra beroende på hur mycket det är att göra. Hoppas ni har överseende med detta och stannar kvar.

På jobbet är det fullt ös på ett bra sätt. Älskar känslan när dagarna på jobbet rullar på. Just nu är det måndag-fredag mest hela tiden. På det sociala planet är kalendern fullbokad ett bra tag framöver. Underbart kul att träffa sina vänner. Bäst av allt är att mina föräldrar kommer ner hit imorgon och stannar ett tag. Jeeej! Vi längtar!!! Träningsmässigt går det sådär just nu, har hamnat i en svacka, men vet att jag snart är ur den och då kör vi igen. Måste ha nya löpardojjor så det är där kniven sitter. Adoptionsmässigt tar vi snart nästa steg för på lördag är det dags för fjärde och sista gången i föräldrautbildningen (som för övrigt är ett helt missvisande namn). Det ska bli skönt att slippa åka till Malmö varenda helg. Dock ska vi denna gången köra hem till makens bror och sambo för en fika efteråt. De bor i Bunkeflodstrand eller nåt sånt.

Just nu händer det en del spännande saker i vårt liv. Kommer att avslöja vad det är om det funkar. Vi bör veta säkert nästa vecka. Wiiii!

Det finns inte mycket att klaga på nu:) Lite läskigt nästan. Jag menar, nåt negativt? Men näää kommer inte på nåt. Jag har har städat i flera timmar idag och inte ens det var trist. Men städningen går i ett hujj om man lyssnar på Swedish House Mafia samtidigt på så hög volym som det går medan K och Myran leker på övervåningen. Jag har blivit en ruskigt läskig rutinmänniska när det kommer till vardagssysslor. Min kompis A skulle vara imponerad av mig om hon visste ;)

Nähä nu har jag inte tid med detta längre! Ha det gott så hörs vi igen.

Såna här roligheter möts man av på jobbet på mornarna. Kul kollegor man har :)

Lite internskämt på jobbet :)))


6 kommentarer:

Lina sa...

Vad skönt när allt (förutom träningen då) rullar på. Vilken härlig känsla!

Förstår dina tankar runt bloggen. Har också funderat till och från på det mesta när det gäller min. Ur egoistisk synvinkel hoppas iallafall jag att du fortsätter blogga :)

Kram

aaa visst är det galet att det är fredag imorgon igen, veckorna verkligen springer iväg!

Yohanna sa...

hääääääärligt, det är inte hur man har det - utan hur man tar det som nån äckligt positiv människa brukar säga ;) haha

Johanna sa...

Ja fy vilket räligt inlägg! Kunde knappt läsa hela ;)
Nä du, det där lät ju helt ljuvligt! Så underbart när livet bara är alldeles bra!

O du, du får inte sluta blogga, hoppas att du är lika dålig på det som jag... :)

O jag hade ju lovat att länka till en artikel, dumma jag, får göra det imorrn. Känns inte som att du behöver den just nu ändå.... :)

Kram!

Jespers mamma Sara sa...

Förstår att de inte hinns med ibland när du både jobbar och vill ha tid för nära och kära och möjligtvis en träningsrunda oxå!
Men det är alltid roligt att läsa dina inlägg när de än kommer!

Jag hinner väl göra en del lite halvkassa inlägg om dagen tack vare mobilen... ;-)
Kram

Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen sa...

helt förstående att bloggen får stå tillbaka, särskilt när det är för att livet kommer i mellan på ett bra sätt och resulterar i så här "äckligt positiva inlägg" ;) Är ju helt ljuvligt när livet flyter på och allt klaffar!

hinner fler inlägg tackvare mobilen, annars skulle det aldrig gå ;)

Fröken M sa...

Åh va härligt !! jag tycker att man SKA vara äckligt positiv och njuta när livet ler mot en :)
Här är det oxå fullt upp, men jag bloggar det mesta från mobilen - det som blir lidande är mina besök hos er andra, men då och då får man en liten stund att gå in och kika !
Ha en skön dag !! KRAM