onsdag 5 september 2012

En liten sjuk Myra

Jag hann väl inte mer än till jobbet idag förrän de ringde från förskolan och sa att Myran var hängig. Givetvis blev hon sjuk på den dagen jag hade åkt buss. Så det var bara att invänta nästa buss och bege sig hemåt.

Det märktes tydligt att hon inte var helt frisk. Hon ville bara sitta och mysa och se tv. Aptiten var så där. Strax innan 12 somnade hon och sov i 2 timmar. Jag gissar att hon hade sovit längre om jag inte hade väckt henne. Vid 15 hade vi läkartid eftersom fröknarna på förskolan sa att hon hade tagit sig för örat och de misstänkte öroninflammation. Underöskningen visade dock att allt såg fint ut. Så nu är vi hemma och hon leker ganska stillsamt med sitt lego. Hon är lite vissen fortfarande men har ingen feber och förkylningen verkar också ha lättat. Jag gav henne en alvedon nyss, vet inte om jag skulle ha gjort det. Det får nog bli en tidig kväll för Myran ikväll. Själv ska jag nog dö en stund i soffan. Så sinnessjukt trött. K har möte på jobbet ikväll så jag får kika på tv. Jag trodde ju att bok 2 och 3 skulle anlända idag, men nope, de hade inte kommit. Attans.

Sjuk liten Myra som leker


1 kommentar:

waterlily sa...

Skönt att det inte var öroninflammation!