tisdag 25 september 2012

Time flies

Känns som om jag alltid tjatar om detta, men vart tar tiden vägen? Det är helt galet vad dagarna går fort. Igår hade vi studiedag på jobbet och sen var det fullt ös på kvällen här hemma. Jag var tvungen att städa upp efter häckklippningen i trädgården.Det var himla skönt att vara ute och pyssla lite i höstluften.

Idag har det varit jobb. En snabb runda till Jysk och handla handdukar till vår utbytesstudent. Glömde köpa nya lakan. Får göra det på torsdag istället. Sen en snabbis runda till ICA och handla mat, både Myran och min pappa följde med. Hann ligga och slöa en stund på soffan efetr jobbet. Nu har vi precis ätit kvällsmat och det är dags för Myrans bad. När hon sen har somnat för natten ska jag läsa en stund eller se på tv. K står i köket och lagar vildsvinsgryta tills imorgon och mina föräldrar leker med Myran just nu. Himla skönt att ha dem här nere. Myran har varit hemma från förskolan hela veckan för att hänga med dem. Men imorgon ska hon dit för då kör de igång med hårdrockstemat. Rock'n'roll baby!! Äntligen är de inne på rätt tema:)

Hoppas ni har det bra!!

Myran idag när vi handlade på ICA. Det funkar utmärkt att ha henne med i mataffären för hon är en liten hjälpreda där.

Gårdagens trädgårdsprojekt, rensa efter häckklippningen.


6 kommentarer:

Johanna sa...

Linnéa är också en fröjd att ha med sig i affären, det är nästan som en liten utflykt att gå dit. =)

Så mysigt för Myran att umgås med dina föräldrar så. Att bli bortskämd med kärlek är det bästa. =)

SV: Haha, låter hemskt!;) Här får vi knappt Linnéa att ta av sig skitiga kläder =)

Lina sa...

Hailey älskar också att få dra de där små vagnarna när vi är och handlar :)

sv: gör det, är en riktig hit :) Hailey fick dessa pärlor i födelsedagspresent så vet tyvärr inte vad de kommer ifrån. De med stora hål är perfekta att börja med :) På jobbet brukar jag alltid börja med piprensare till barnen, de är ju så mycket stabilare att hålla i innan man fått till det. Måste få tag på fler pärlor, dessa börjar ta slut :)

Kram

Fröken M sa...

Sötisen, jag skulle GÄRNA ha en liten hjälpreda med mig i affären, men ska V med slutar det ofta i kaos och en massa extra saker i vagnen som vi inte alls behöver !? ;)
Kram

sofie sa...

hihih så söt hon är med sin kundvagn, hon ser väldigt fokuserad ut!
ja jag förstår inte heller vart tiden försvinner, tänk redan oktober nästa vecka! nej blir lite mörkrädd när jag tänker på hur snabbt det går ju! Hoppas ni har en finfin torsdag! kram!

britta bloggar sa...

Åh klippa häcken, det måste vi också göra..

Lina sa...

köpte stl 26, d är 1,5-2 cm större än vad hennes fot är idag. Tycker det är så svårt det där med storlekarna alltså. Speciellt när man vill att de ska passa under så lång tid.
Jo d e helt okej med oss, Hailey har fått feber nu under em/kvällen men hoppas på att det är kortvarit. Nån förkylning har hon också som satt sig i ögat, får se om det blir vab på måndag.
Husjakten pågår för fullt, nästa sö e d visning igen :)

Hur e d med er?

Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg!
Kram