torsdag 13 september 2012

Didriksson

Jag fick lite inspiration till att skriva ett kort blogginlägg efter att ha läst Linas blogg. Jag har ju glömt att berätta för er om mitt fynd när det kommer till vinteroveraller. Myran har ju växt ur sin som hon hade förra året. Gillade verkligen den hon hade, och bara nån dag efter att jag hade konstaterat att hennes var för liten så hade Team Sportia ett supererbjudande. Didriksson overall nedsatt från 1000 kr till 499 kr! Jippii! Ringde Team Sportia snabbt som blixten och bad dem lägga undan en till mig. Efter jobbet körde jag dit och köpte den. Förra året var den rosa och i år köpte jag en blå. Så himla nöjd. Jag passade även på att fynda fleeceställ på Team Sportia som var rejält nedsatta i pris. Fleecestället blir perfekt för Myran att sova i på förskolan. Gillar när man kan göra bra klipp.

Nu ska vi bara ha ett par bra vinterkängor till Myran med. Men det är inte bråttom med det än. Jag har ju finfina skor till henne som jag fyndade hos ByKier i somras och är perfekta nu i höst.

Mössor, vantar, ett fleeceställ eller ullställ, en vinterjacka (finns en jättefin hos Isbjörn of Sweden) och ett par överdragsbyxor behöver vi dock.

Sån här overall från Didriksson blev det.

Overall från Didriksson till Myran



5 kommentarer:

Jespers mamma Sara sa...

Det var ett bra pris!
Måste oxå köpa overall till Jesper, svårt art veta storlek några månader framöver bara. Jag bestämmer att han inte får växa mer... ;-)

Lina sa...

Superfin ju! Och vilket bra pris!

Vi har också lite småsaker vi måste handla. Största (och dyraste) är väl vinterskor. Älskade de från viking vi hade till H förra året så ska nog satsa på ett par liknande i år. Sen måste vi också köpa mössa, vantarna hoppas ja passar från förra året....

Vintern är verkligen en dyr årstid när det kommer till kläder....

Hoppas ni får en mysig helg!

Kramar

Sofie sa...

Så fin den var och galet så nedsatt den var, vilket klipp! Tycker fortfarande det är så svårt att veta vilka kläder man behöver till Lill-loppan. Detta är ju lixom vår första vinter då hon är dagisbarn och går, förra vintern satt hon i vagn och då hade hon ju åkpåsen så då var det lättare att klä henne. Nu tycker jag det är en djungel av overaller, fleectröjor och överdragsbyxor!

Fiffi sa...

Det ser ut som den overall Oliver hade förra året! :O)
Förra året var den superstor så i år kanske den är lagom. Eller aningen för liten. Måste upp på vinden och ta ner för att prova, går det inte blir det att sälja på Tradera.
Önskar dig/er en fin lördag!
Kramar <3

Johanna sa...

Jättebra pris! Här har vi också shoppat till kanonpriser. Vinterjacka från FIX på rean i våras 200kr. Termobyxor + termobyxor från KAXS sammanlagt 470kr med kuponger. Perfekt! Blir ingen overall i år. Linnéa hatar att ha det på sig så då sparar jag gärna de slantarna. Vinterskorna är ju kvar o de brukar ju inte vara billiga....

Ser att ni också har det trotsigt hemma. Ska ge den en länk till en tröstande artikel som min kompis delade på Facebook. Linnéa har varit helt oresonlig sista tiden men nu har vi haft tre lugna dagar.... Ta i trä.

Förresten så bloggar jag igen. Jag är sämst på att sluta.... =)
Kram!