onsdag 5 september 2012

J-la bok! Du förstör mitt liv ;)

Dumma dumma bok du förstör mitt liv! Tyvärr så dimper ju bok nr 2 och 3 ner i brevlådan där hemma idag. Alltså måste jag fortsätta läsa. Kollegan M väntar bara på att jag ska bli klar med läsandet så vi kan diskutera, tills vidare har hon förbud på att säga nåt från bok 2 och 3.

Är man väldigt into genusfrågor ska man inte läsa boken. Man måste koppla bort allt genustänk i boken. Däremot framkallar den där härliga pirriga känslan av att vara kär ;) Man ska heller inte reta sig för mycket på språket, däremot tror jag att boken är bättre i den engelska och ursprungliga versionen än den kommande svenska. Så läs den på engelska.

Jag blev så besviken imorse när bussen var framme vid min hållplats vid jobbet. Jag var ju tvungen att lägga ner boken i väskan då. Värsta är att när jag väl har läst ut alla tre delarna så kommer jag drabbas av separationsångest. Det händer alltid när jag läser böcker jag dras med i. Händer det er??

2 kommentarer:

waterlily sa...

Jo här är en till som ibland får separationsångest...
Du har verkligen fått mig nyfiken på de där böckerna ;-). Att läsa på engelska är dock inte min grej, men å andra sidan vore det ju bra träning :-).

sofie sa...

oj boken verkar ju vara jätte bra?! haha får alltid separationsångest, det är den ända nackdelen med bokläsning! men vill ju aldrig att de ska ta slut! kram