torsdag 1 november 2012

Born to die

Sitter här hemma och har music moment. Älskar dessa stunder när man verkligen kan sitta ner, kolla en musikvideo på tuben, och verkligen lyssna på texten till låten. Är ni såna? Jag älskar musik och tycker livet vore trist utan det. När man verkligen hittar låtar som går rakt in i hjärtat, nästan som en förälskelse. Låter det helt knas? Har en kompis som faktiskt vet vad jag menar, K ser lite frågande ut ibland när jag försöker förklara storheten med en låt.

Just nu är jag helt kär i Lana Del Rey. På måndag ska jag och kollegan se om vi lyckas få tag i biljetter till hennes konsert i Sverige i april. Håll tummen!

Annars har nog väldigt blandad musiksmak, men innerst inne slår mitt hjärta lite etxra för rocken. Olika tillfällen i livet behöver olika musik, soundtrack of our lives...

Vad har ni för favolåt just nu?


Inga kommentarer: