fredag 9 november 2012

Drömmer drömmer drömmer om en ny...

Idag när jag körde hem från jobbet insåg jag att vår bil har rullat några mil sen vi köpte den för 3 år sen. I samma ögonblick började jag drömma om en ny bil. Vi vet precis vad vi ska ha när det blir dags att byta, vilket inte lär inträffa just nu men ändå inte så långt borta. En Volvo XC60. Tycker att de är superfina och sköna att köra. Just nu kör vi en Volvo XC70 och den är bra den med, men vi gärna ha en bil där sitter snäppet högre upp. Måste ha 4-hjulsdrivet med tanke på makens intressen och läget på vårt hus. Vi har svårt att komma upp från vår uppfart på vintern om det är snö och halt.

För mig är bil rätt så viktigt på sätt att den ska vara säker att färdas i. Vi transporterar ju det dyrbaraste vi har i den varje dag, kör långsträckor flera gånger per år, och alla andra körningar däremellan. Nördigheten med bilar har jag nog ärvt från min pappa och storebror.


Hoppsan! Varningslampan lyser!! Don't worry den varnar bara för att spolarvätskan nästan är slut.


En sån här blir det:

Volvo xc60

 


1 kommentar:

Malin sa...

Vem vill inte ha en ny bil :)

Jag har skurit ner på kolhydrater, särskilt de dagar jag inte tränar. Det är nog den största förändringen och att portionerna är lite mindre. Hur går det för dig?

Kram.