söndag 18 november 2012

En bra kombo av saker och ting

Det har varit en bra helg so far. I fredags hade vi goa vänner över på en enkle bit mat. Barnen busade och vi vuxna slöade. Alltid lika kul att hänga med familjen J-O.

Igår var det ganska soft här hemma. Jag och Myran var ute en runda på förmiddan och lekte. Kallt var det men ute var vi. Vid halv elva kom hunden som vi passar i helgen. Han är en riktig cooling och har en massa knasigheter för sig. Så för att minska knasigheterna stack jag och hunden ut och sprang en kortis. Det gick mer än bra! Vi hade ett himla bra tempo och jag önskade nästan att vi hade sprungit längre.

På kvällen igår hände det inte mycket, K var iväg på herrmiddag så jag var själv med Myran, Studenten och hunden. Kollade på Så mycket bättre och efter det gick jag faktiskt upp och la mig och läste en stund innan jag slocknade. Läser en galet bra bok just nu.

Nu väntar jag mest på att K ska vakna så vi kan ut och gå en långis tillsammans allihop. Sen väntar nog fönsterputs för fönstrena måste putsas inför första advent. Nästa helg ska adventspyntet upp för första advent tillbringar vi i Köpenhamn med bästa familjen J-O. Det blir även det där vanliga söndasgfixet idag, dvs tvätta och städa. I eftermiddag ska jag springa med hunden innan hans ägare kommer och hämtar honom. Tja, det är väl så helgen har sett ut och kommer att se ut.

Hoppas ni har haft en fin helg.

Hunden vilar under sitt täcke efter vår löptur

Han var väldigt trött och gosig

Myran och vovven fann varandra snabbt

2 kommentarer:

Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen sa...

Låter som en skön helg!

Johanna sa...

Så gullig vovve! O vilken lugn o skön helg!
Usch, ja, putsa fönster ska man ju göra ju. Nu på vintern tar jag iaf inte mellan dem, man måste vara 3 pers för att hålla upp dem då o jag tror ingen vill ställa upp i kylan =)
Kram!