söndag 11 november 2012

Fixat och trixat och vill lite till

Igår fixade jag och Myran lite inne på hennes rum. Inget märkvärdigt alls, utan bara lite fix och trix. Jag satte upp en ljusslinga med stjärnor runt hennes dörr, plockade ner böckerna från bokhyllan (så hon slipper klättra upp för att nå dem) och satte dem i en korg istället, satte upp wallstickers med djur på vid hennes säng samt en ängel (som grannen gjort) vid hennes byrå, ställde en lampa i bokhyllan så hennes fondvägg med havsmotiv lystes upp på ett trevligare sätt. Idag ska jag nog beställa vimplar till hennes rum. Det är en vägg som känns ganska tom och den behöver mer liv så jag tror att vimplar hade gjort susen. Jag ska även se om jag kan hitta nåt annat trevligt att hänga på väggen.

Jag ska även klä om en liten skokartong med fint papper så vi kan lägga Myrans armband och halsband i den. Ska be mamma leta upp mitt gamla smyckesskrin och ta hit det i jul. Jag funderar även på att köpa runda förvaringskorgar på Jysk och ha istället för de vi har nu. Ett fint väggskåp skulle jag också vilja ha till Myrans rum där man ställa lite ömtåligare saker. Eller kanske skulle jag sätta upp hyllor istället?? Det finns en blogg som jag brukar kika in på för att få inspiration, Mamma Mians Mission. Så otroligt vackert hem och en mysig blogg.

Längtar tills jag kan börja julpynta nu!! Kanske nästa helg?!

Så här blev det, men korten är inte jättebra för de är tagna med iphonen i vanlig ordning.

Ljusslinga med stjärnor runt dörren

Fondvägg med havsmotiv



Här måste det upp nåt på väggen


5 kommentarer:

Yohanna sa...

Såååå mysigt rum!!!

Lina sa...

vilken underbar fondvägg! så skoj pyssla på rummet, längtar så tills vi flyttar och får fixa på haileys rum. känns just nu som vi haft som vi har med tanken "Bara så länge". nu e det snart på riktigt!
hoppas ni haft en bra helg!
kram

Lina sa...

blev faktiskt inte så tidigt morse som jag va rädd för. strax innan sju morse kom h intassandes till oss.
går sådär med träningen e jag rädd. kör lite styrka hemma och sen promenader. gick på iw i våras men pga av en massa olika orsaker har jag inte ens köpt nytt träningskort nu i höst :( får se vad som händer till våren efter flytt och allt. kram

Fiffi sa...

Vilket underbart rum lillan har!! Så fint!!!

Sv: Tack för dina värmande och stöttande ord fina du!! Betyder mkt! <3
Kram

Sofie sa...

Åh vilken mysigt rum hon har och fondväggen var ju galet fin! Det känns som man kan pyssla i en oändlighet med barnens rum, finns ju så mycket man vill få in där!